مرسی اعتصاب غذا می‌کند

۲۳ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۸ کد : ۱۹۱۹۸۷۸ سرخط اخبار

به دنبال طولانی شدن مدت حبس بدون محاکمه محمد مرسی و صدور قرار بازداشت به مدت 15 روز دیگر برای وی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر تهدید کرد که دست به اعتصاب غذا می زند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، منابع مصری فاش کردند محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر تهدید کرده در صورت تداوم وضعیت کنونی در مصر و ادامه حبس بدون محاکمه وی، دست به اعتصاب غذا می زند.

بنا به گفته این منابع، مرسی همچنین تهدید کرده که اگر دولت بخواهد به تجمع طرفدارانش با استفاده از زور پایان دهد اعتصاب غذا خواهد کرد.

رئیس جمهوری برکنار شده مصر از افسرانی که مسئول نگهبانی و محافظت از وی هستند خواست تا این پیام را به فرماندهی کل مصر برسانند.

وی گفت: من تنها کسی هستم که می توانم به تجمع طرفدارانم پایان دهم به این شرط که من و سایر رهبران اخوان المسلمین را آزاد کرده و تضمین دهند که دیگر آنها را مورد پیگرد قانونی قرار نمی دهند.

روزنامه الرای کویت در این خصوص نوشت: مرسی همچنین درخواست کرده تا ترتیب دیدار یا تماس وی با رهبران بازداشت شده اخوان المسلمین از جمله خیرت الشاطر را بدهند تا بتواند به این وسیله زمینه پایان دادن به تجمع طرفدارانش را در صورت موافقت دولت جدید با عدم بازداشت مجدد رهبران این گروه، فراهم کند.

بنا به نوشته روزنامه الرای مقامات مصری در واکنش به اظهارات مرسی به وی اعلام کرده اند که سرنوشت وی و سایر "داعیان اقدامات تروریستی و خشونت" و آن دسته از طرفدارانش که دست به خشونت می زنند به دست مردم و دستگاه قضایی مصر است و ارتش نمی توانند آنها را آزاد کند. به ویژه پس از آنکه اسنادی به دست آمده که تاکید دارد "مرسی و گروه اخوان المسلمین در جرایم تروریستی چه در دوره ریاست جمهوری و چه پس از آن دست داشته اند."

روزنامه الرای علاوه بر این نوشت: در خواست مرسی برای آزادی اش در قبال پایان دادن به تجمع طرفداران خود اولین بار نیست که مطرح می شود و وی تاکنون سه بار این درخواست را ارائه داده اما هر بار درخواست وی بی نتیجه مانده است.

روزنامه الرای ادامه داد: مرسی پس از مخالفت نظامیان با درخواست های وی، دچار افسردگی شده است.

همچنین گفته می شود مکان حبس محمد مرسی هفته گذشته تغییر کرده و وی به یکی از استراحتگاه های نیروهای مسلح خارج از قاهره و در مناطقه ای ساحلی منتقل شده است.

منابع آگاه مصری به روزنامه الرای گفتند که ارتش به مرسی اجازه داده با افراد خانواده اش در ایام عید فطر تماس بگیرد تا آنها از وضعیت وی مطلع شوند.

بنا به گفته این منابع، مرسی معمولا با اطرافیان خود بسیار کم صحبت می کند وبیشتر وقتش را در اتاقی انفرادی می گذارند و تنها برای تماشای تلویزیون، خوردن غذا و خواندن روزنامه به خارج از این اتاق می آید اما نیروهای مسلح برای وی تیمی از پزشکان را فراهم کرده اند که به صورت هفتگی آزمایش ها و معاینات کاملی را از وی انجام می دهند.

از سوی دیگر یکی از معاونان رئیس دادگاه تجدید نظر قاهره اعلام کرد: اخبار منتشر شده درباره اینکه قرار است ظرف چند ساعت آینده برای بازجویی محمد مرسی درباره اتهاماتش در توهین به دستگاه قضایی مصر به دیدار وی برود شایعه ای بیش نیست.

این در حالی است که طرفداران اخوان المسلمین و مرسی همچنان به تظاهرات خود در قاهره و استان های بزرگ این کشور ادامه می دهند.

کلید واژه ها: مصر اخوان المسلمین محمد مرسی


نظر شما :