میزان بدهی نفتی هند به ایران

۱۵ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۲:۳۸ کد : ۱۹۱۹۵۷۶ سرخط اخبار
تسنیم: وزیر نفت هند از عدم پرداخت بدهی ۱۹۴ دلاری یک شرکت دولتی این کشور بابت خرید نفت از ایران در سال گذشته خبر داد و گفت ایران بابت خرید نفت در سال جاری نیز حدود ۲۳۶ میلیون دلار از این شرکت طلب دارد.
 
به گزارش پی تی آی ، وزیر نفت هند گفت شرکت دولتی نفت هند در نظر دارد واردات نفت از ایران در سال جاری را بیش از ۲۳ درصد کاهش دهد. شرکت دولتی نفت هند در سال مالی گذشته که برابر با سال ۹۱ ایرانی است ۱.۵۶۶ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده است. 
 
وراپا مویلی افزود: شرکت دولتی نفت هند از آوریل امسال قراردادی را برای خرید ۱.۲ میلیون تن نفت از ایران به اجرا گذاشته است. این شرکت در فصل بهار یعنی سه ماهه نخست اجرای این قرارداد ۰.۵۷۷ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده است. 
 
مویلی ارزش نفت خریداری شده توسط شرکت دولتی نفت هند از ایران در سال گذشته را ۱.۲۶۲ میلیارد دلار اعلام کرد که ۶۵۳.۰۱۵ میلیون دلار از این رقم در قالب روپیه و ۴۱۵.۱۴ میلیون دلار در قالب یورو از طریق یک بانک ترکیه ای به ایران پرداخت شده است. ۱۹۴.۳۱ میلیون دلار باقیمانده نیز هنوز پرداخت نشده است.
 
وی در مورد پرداخت پول نفت خریداری شده در سال جاری نیز گفت ۱۹۳.۰۹ میلیون دلار به روپیه به ایران پرداخت شده و ۲۳۵.۹۹ میلیون دلار باقیمانده است. هند در سال مالی گذشته برابر با سال ۹۱ ایرانی واردات نفت از ایران را ۲۶.۵ درصد کاهش داده است. هند در این سال ۱۳.۳ میلیون تن نفت از ایران وارد کرد. 
 

کلید واژه ها: هند دلار میلیون دلار نفت هند شرکت دولتی تن نفت تن نفت از ایران میلیون تن نفت شرکت دولتی نفت دولتی نفت هند تن نفت از میلیون تن نفت از دولتی نفت میلیون تن شرکت دولتی نفت هند


نظر شما :