ترور یک سیاستمدار کرد در شمال سوریه

۰۸ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۲:۲۲ کد : ۱۹۱۹۲۶۷ سرخط اخبار
یک سیاستمدار کرد در شمال سوریه بر اثر انفجار بمبی که وی را هدف قرار داده بود، کشته شد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از حریت دیلی نیوز، عیسی هیسو سیاستمدار و عضو "کمیته روابط خارجی شورای عالی کردستان" امروز صبح (سه شنبه) ترور شد.
 
بر  اساس این گزارش، عیسی هیسو بر اثر انفجاری بمبی که به خودروی وی نصب شده بود در شهر قامیشلی واقع در شمال سوریه و  در نزدیکی مرزهای ترکیه کشته شد.
 
کشته شدن این سیاستمدار کرد در حالی است که روز گذشته(دوشنبه) گروه های سلفی در شمال سوریه با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند ، عملیات مشترک خود را برای آنچه که آزادی شهر راس العین نامیده اند، آغاز کرده اند.
 
در این عملیات گروه های احرار الشام، احفاد، جبهه النصره و کرد های سلفی شرکت دارند.
 
دو هفته پیش شبه نظامیان کرد از حزب متحد دموکراتیک، سلفی های مسلح را از رأس العین واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه اخراج کرده اند.
 
اکثریت ساکنین رأس العین کرد هستند و این شهر به خاطر قرار گرفتن در نزدیکی مرز ترکیه از اهمیت استراتژیک زیادی برخوردار است.
 
فعالان در شهر رأس العین می گویند، گروه های سلفی نفوذ زیادی از زمان آغاز ماه رمضان در این شهر به دست آورده بودند و تلاش داشتند تا برداشت معتصبانه خود را از قوانین اسلام در این شهر پیاده کنند.
 
تسلط شبه نظامیان کرد بر مناطق شمالی سوریه باعث افزایش نگرانی ترکیه از ظهور یک منطقه خودمختار کردستان در سوریه و تبدیل این منطقه به پایگاهی برای قدرت گیری حزب کارگران کردستان(پ ک ک) که برای خودمختاری درجنوب ترکیه می جنگند، شده است.
 
کردها ترکیه را متهم کرده اند که با شبه نظامیان وابسته به القاعده همکاری و از آنان علیه کردها استفاده می کند.

 

کلید واژه ها: ترکیه سوریه سلفی العین


نظر شما :