دمشق: اهمیتی برای سخنان مرسی قائل نیستیم

۲۶ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۹ کد : ۱۹۱۷۴۲۸ سرخط اخبار

وزیر اطلاع رسانی سوریه در واکنش به اقدام قاهره در قطع روابط دیپلماتیک خود با دمشق تأکید کرد که سوریه اهمیتی برای سخنان و رفتارهای مرسی قائل نیست و می تواند میان نقش مصر در جهان عرب با تصمیمات مرسی تمایز قائل شود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد که  دمشق اهمیتی برای سخنان «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر قائل نیست و می تواند میان نقش مصر در جهان عرب و تصمیمات مرسی تفاوت قائل شود.

وی افزود: برای دمشق مهم نیست که سفارتش در مصر تعطیل شود زیرا عملا به دلیل موضع قاهره از بحران سوریه این سفارت غیر فعال است.

الزعبی به ایمان کشورش به روابط با ملت مصر تأکید کرد و افزود: با وجود اینکه خیلی از این اقدام مرسی تعجب نکرده ایم اما امیدوار بودیم مصر سفارت اسرائیل را تعطیل کند.

پیشتر «محمد مرسی» طی سخنانی در کنفرانس موسوم به «یاری سوریه» در قاهره، قطع کامل روابط دیپلماتیک با سوریه را اعلام کرد.

مرسی گفت: مصر از امروز تصمیم گرفت که تمامی روابط خود با نظام کنونی سوریه را قطع و سفارت سوریه در قاهره را تعطیل و کاردار مصر در دمشق را احضار نماید.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که مرسی طرح تشکیل کمیته چهارجانبه متشکل از ایران، عربستان، ترکیه و مصر برای حل سیاسی بحران سوریه را ارائه کرده بود.

کلید واژه ها: مصر سوریه مرسی


نظر شما :