روسیه حضورش در دریای مدیترانه را دائمی کرد

۱۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۲:۵۳ کد : ۱۹۱۷۰۹۵ سرخط اخبار

روسیه با فرستادن 16 کشتی جنگی و سه هلیکوپتر به مدیترانه، حضور خود را در این منطقه استراتژیک دائمی و اعلام کرد که نیروی دریایی روسیه از این پس در این منطقه باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، رئیس ستاد ارتش روسیه با اعلام این خبر تاکید کرد که این اقدام تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و منظور از آن آمادگی برای جنگ نیز محسوب نمی شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز ضمن دیدار از مرکز فرماندهی نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: ایجاد پایگاه دائم نیروی دریایی روسیه در مدیترانه به معنی کوبیدن بر طبل جنگ نیست و تهدیدی برای هیچ کشوری نیز محسوب نمی شود.

وی تاکید کرد: نیروی دریایی روسیه آمادگی همکاری با ناوگان کشورهای دیگر مستقر در مدیترانه را نیز دارد.

پوتین ادامه داد: دریای مدیترانه اهمیت استراتژیکی برای مسکو دارد و ما در این دریا تلاش خواهیم کرد تا از امنیت ملی روسیه دفاع کنیم.

وی اطمینان داد که تفنگداران دریایی روسیه با نظامیان دیگر کشورهای حاضر در مدیترانه همکاری خواهند کرد و با آنها روابط خوبی برقرار می کنند.

پوتین گفت: ما در سال های گذشته تجربیات زیادی به دست آورده ایم و برخی از این تجربیات با همکاری کشورهای عضو ناتو بوده که در زمینه مبارزه با تهدیدهای تروریستی و دزدی دریایی کارآمد خواهد بود.

روسیه در ساحل سوریه نیز دارای پایگاه های نظامی است که از آنها برای ارسال کمک به دمشق استفاده می کند اما هیچ گاه در دریای مدیترانه حضور دائم نداشته است.

کلید واژه ها: روسیه مدیترانه


نظر شما :