مصر در اعتراض به اسرائیل نشست ان پی تی را ترک کرد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۹۱۵۵۹۰ سرخط اخبار

مصر در اعتراض به برنامه های هسته ای نظامی رژیم صهیونیستی اجلاس مقدماتی معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای در ژنو سوئیس را ترک کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نماینده مصر در نشست مقدماتی کشورهای عضو معاهده منع تولید و گسترش سلاح های هسته ای ( ان پی تی) که در ژنو سوئیس در حال اجرا است اعلام کرد که قاهره در اعتراض به برگزار نشدن نشدن کنفرانس خاورمیانه خالی از سلاح هسته ای، اجلاس را ترک می کند.

 

نماینده مصر در سخنانی اعلام کرد: تصمیم مصر به خاطر ناکامی کشورهای عضو ان پی تی در اجرای توافقنامه سال 1995 در خصوص تبدیل خاورمیانه به منطقه خالی از سلاح هسته ای است.

 

اعتراض مصر به برنامه های نظامی هسته ای رژیم صهیونیستی و زرادخانه های هسته ای اسرائیل در واقع دلیل اصلی خروج نمایندگان مصر از نشست ان پی تی بود.

 

در سال 1974 سازمان ملل طرحی را در دستور کار قرار داد که قرار بود بر اساس آن خاورمیانه به یک منطقه خالی از سلاح هسته ای تبدیل شود و کشورهای موجود در این منطقه می بایست از هرگونه فعالیت هسته ای نظامی پرهیز کنند که این طرح با اقدامات هسته ای نظامی اسرائیل و پشتیبانی آمریکا از این رژیم، همواره ناکام مانده است.

کلید واژه ها: مصر سلاح


نظر شما :