کاخ سفید:

مطمئن نیستیم «اسد» از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده باشد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۹۱۵۳۴۵ سرخط اخبار

کاخ سفید تاکید کرد با وجود اینکه متحدان آمریکا مدعی استفاده نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه شورشیان شده اند، اما آمریکا هنوز در این باره مطمئن نیست.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، کاخ سفید روز گذشته (سه شنبه) با اشاره به اینکه آمریکا هنوز به این نتیجه نرسیده است که دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه نیروهای شورشی استفاده کرده باشد، اعلام کرد که دولت واشنگتن از تحقیقات درباره این موضوع حمایت می کند.

بر اساس این خبر، چنین اظهار نظراتی از سوی کاخ سفید بعد از آن مطرح می شود که چندین متحد آمریکا از جمله رژیم صهیونیستی مدعی شده است که مدارکی مبنی بر استفاده نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی در جنگ داخلی جاری در این کشور وجود دارد.

خبرگزاری فرانسه در پوشش این خبر نوشت که «جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفته است که: ما از تحقیقات حمایت می کنیم و این موضوع را تحت نظارت داریم و درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی نظام سوریه به نتیجه نرسیده ایم.

کارنی با اشاره به اظهارات «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه استفاده از تسلیحات شیمیایی «غیرقابل قبول» است، مدعی شد که: افرادی در دولت سوریه حضور دارند که تمایل خود را برای استفاده از تسلیحات شیمیایی جهت حمایت از منافع خود و تمدید حاکمیت نظام نشان داده اند و ما همچنان درباره هر گونه ادعایی مبنی بر اینکه گروه های مخالف از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند، تردید داریم.

این خبر در شرایطی گزارش می شود که کشورهای انگلیس و فرانسه نیز اطلاعات مدعیانه خود را درباره استفاده نیروهای نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر «حمص» در ماه دسامبر سال گذشته میلادی و در «عتیبه» نزدیک دمشق در ماه گذشته میلادی، به سازمان ملل ارائه کرده اند.

وزارت دفاع انگلیس مدعی شده است که مدارکی قانونی در دست دارد که از طریق دانشمندان تحلیل کننده خاک قاچاق شده از سوریه در قالب یک عملیات سری انگلیس به این نتیجه رسیده اند که از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده شده است.

علاوه بر این، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که با وجود ادعای طرح شده از سوی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل قادر به تائید ادعای استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی نیست.

کری که برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل بود، در این باره گفت که: من فکر می کنم بهتر است بگویم که نخست وزیر (اسرائیل) در جایگاهی نبوده است که این موضوع (استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه) را در یک گفت وگو تائید کند.

کلید واژه ها: تسلیحات شیمیایی از تسلیحات شیمیایی تسلیحات شیمیایی از تسلیحات سوریه آمریکا سوریه از تسلیحات شیمیایی سوریه از تسلیحات از تسلیحات شیمیایی در شیمیایی در تسلیحات شیمیایی در


نظر شما :