پیشنهاد آمریکا به سوریه در رابطه با ایران

۲۷ فروردین ۱۳۹۲ | ۰۳:۵۴ کد : ۱۹۱۴۹۸۶ سرخط اخبار

سفیر سوریه در ایران با اشاره به اینکه امروز غرب و آمریکا در یاس و ناامیدی به سر می برند گفت: آنها هر چه تیر زدند به دیوار خورد و به نتیجه نرسیدند به همین دلیل امروز مکانیزم ایجاد رعب و وحشت را برگزیدند.به گزارش مشرق به نقل از فارس، عدنان محمود عصر امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی، هدف از خونریزی ها و جنگ افروزی هایی که کشورهای غربی در سوریه راه انداخته اند را شکستن محور مقاومت دانست.

وی با بیان اینکه جنگ فرقه ای، مذهبی و طایفه ای بازی خطرناکی است که علیه ملت سوریه به راه انداخته اند یادآور شد: هدفشان از این کار این است که بتوانند این جنگ افروزی ها را بیشتر کنند.

سفیر سوریه در ایران با بیان اینکه برخی از شیخ نشینان و دول مرتجع منطقه بر آتش جنگ های طایفه ای می افزایند خاطرنشان کرد: اینها سعی می کنند فتنه طایفه ای و جنگ شیعه و سنی راه اندازی کنند که به نفع صهیونیسم است.

وی با اشاره به دعوت صریح قرضاوی به کشتار بی گناهان، غیرنظامیان و نظامیان گفت: صدور چنین فتاوایی منجر به کشته شدن دانش آموزان بی گناه و یکی از علما به دست تروریست ها شد.

عدنان محمود خاطرنشان کرد: استراتژی تفرقه مذهبی به نفع اسراییل و آمریکا راه اندازی شده است و اساس و پایه این حرکت فعال کردن فتنه مذهبی در منطقه است.

وی با بیان اینکه با این ابزار و راهکار علیه سوریه یک حرکت تبلیغاتی تکفیری راه انداخته اند ابراز داشت: با این حرکت هر کس با آنها نیست را کافر اعلام می کنند که حرکت خطرناکی است و برای تکه تکه کردن منطقه به نفع اسراییل است.

سفیر سوریه در ایران یادآور شد: به حمدالله آگاهی عمیق مردم سوریه به این استراتژی خبیث توانسته از راه اندازی جنگ فرقه ای در این کشور جلوگیری کند و طرح و نقشه دشمنان را شکست دهد.

وی با تاکید بر اینکه ارتش سوریه با وجود گذشت دو سال و اندی از جنگ در این کشور قوام و انسجام خود را حفظ کرده است تصریح کرد: جنگ افروزان از 40 کشور دنیا سلاح و سایر امکانات پیشرفته را در اختیار تروریست ها در سوریه قرار می دهند اما تاکنون خدشه ای به ارتش سوریه نتوانستند وارد کنند و روز به روز شاهد پیروزی ها هستیم.

عدنان محمود با بیان اینکه تروریست ها به دنبال دخالت های خارجی در جریانات سوریه هستند اظهار داشت: اما ما به فضل خدا و با یاری دوستان خوبمان یعنی ایران، روسیه و چین اجازه ندادیم آنها به اهداف خود دست یابند.

وی با بیان اینکه غرب طبق برنامه می خواستند طی سه ماه حکومت بشار اسد را ساقط کند، ابراز داشت: با گذشت بیش از دو سال از جنگ افروزی در سوریه رهبر شجاع، قوی و با ایمان سوریه مقاومت و دفاع می کند و همراه با ملت سوریه به پیروزی های عظیمی دست یافته است.

سفیر سوریه در ایران گفت: البته در همان هفته های نخست جنگ در سوریه معاون وزیر جنگ آمریکا به دولت سوریه پیام داد اگر می خواهید جلو جنگ را بگیرید رابطه با جمهوری اسلامی ایران را قطع کنید در این صورت ما آماده ایم هر چه می خواهید در اختیارتان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز غرب و آمریکا در یاس و ناامیدی به سر می برند اظهار کرد: آنها هر چه تیر زدند به دیوار خورد و به نتیجه نرسیدند به همین دلیل امروز مکانیزم ایجاد رعب و وحشت را برگزیدند.

عدنان محمود افزود: مخالفان دولت سوریه تلاش می کنند با عملیات تروریستی در بین مردم ایجاد وحشت کنند تا مردم را از نظام و دولت دست بردارند این در حالی است که اکثریت مردم سوریه از ارتش عربی سوریه و بشار اسد دفاع می کنند و حاضر نیستند از ارادت خود دست بردارند.

سفیر سوریه در ایران خاطرنشان کرد: امروز مردم سوریه به این نتیجه رسیدند هدف از این تحول دعوت برای آزادی و حقوق بشر نبود بلکه تضعیف مردم سوریه در دفاع از محور مقاومت بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در مقابل موج های تکفیری نیازمند موضع گیری های علما و مراجع هستیم.

کلید واژه ها: سوریه سوریه در ایران آمریکا مردم سوریه محمود


نظر شما :