اردوغان از رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرده است

۱۰ فروردین ۱۳۹۲ | ۰۰:۲۰ کد : ۱۹۱۴۳۹۲ سرخط اخبار

 رییس گروه پارلمانی حزب مخالف دولت ترکیه در واکنش به موضوع عذرخواهی رژیم صهیونیستی از این کشور گفت: در واقع ˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه از رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرده است.  

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈخبر راستˈ ، در پی انتشار اخبار و گزارشهایی مبنی بر عذرخواهی رژیم صهیونیستی و تبدیل این خبر به ابزار سیاسی و تبلیغاتی از سوی رسانه های هوادار دولت ترکیه ، ˈمحرم اینجهˈ رییس گروه پارلمانی حزب مخالف جمهوریخواه خلق این مطلب را عنوان کرد. 
 
وی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تبلیغات وسیعی در این مورد به نفع دولت اردوغان صورت گرفته است ولی باید دید که اسرائیل در مقابل کدام امتیازات از ترکیه عذرخواهی کرده است. 
 
ˈمحرم اینجه ˈ افزود: ترکیه در یک سال گذشته از وتوی عضویت اسرائیل در سازمان ˈاو ای سی دیˈ ( همکاری و امنیت) منصرف شد ، ترکیه به مشارکت اسرائیل در تمرینهای نظامی ناتو اجازه داد ، ترکیه با استقرار آتش بارهای موشکهای پاتریوت ناتو در خاک ترکیه موافقت کرد ، ترکیه با استقرار سامانه رادار سپر موشکی ناتو اجازه داد و در مقابل رژیم صهیونیستی از آنکارا عذرخواهی کرد. 
 
وی با اشاره به اینکه حادثه تهاجم نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی کمک رسانی مرمره آبی به غزه در سال 2010 میلادی اتفاق افتاده است ، افزود : اگر این امتیازات در آن زمان داده می شد ، اسرائیل حدود سه سال صبر نمی کرد و همان روز عذرخواهی می کرد. 
 
ˈمحرم اینجه ˈ افزود: در واقع این نخست وزیر ترکیه است که ازاسرائیل عذرخواهی کرده است. 
 
در حادثه حمله به کشتی مرمره آبی 9 شهروند ترکیه کشته و شماری زخمی شدند.

کلید واژه ها: ترکیه رژیم صهیونیستی اسرائیل


( ۱ )

نظر شما :