ماجرای دیدار اسما اسد با بازیگران امریکایی چه بود؟ + تصاویر

۰۶ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۴ کد : ۱۹۱۴۲۹۷ سرخط اخبار

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ "اسماء فواض الاخرس"، زاده 11 آگوست سال 1975، "بانوی اول سوریه" و همسر بشار اسد است. وی دارای پدر و مادری سوریه ای است، اما در انگلیس بدنیا آمده و در همان جا نیز تحصیلات خود را به پایان رسانده است.

وی در سال 1966 از دانشگاه کینگز لندن در رشته علوم کامپیوتر و ادبیات فرانسه فارغ التحصیل شد.

به گزارش ونکوورسان، اسما اسد، بانوی اول محبوب سوریه، نقش بسیار مهمی در محبوبیت دولت سوریه در میان مردم این کشور داشته است، به طوری که فعالیت های بسیاری در بهبود وضع حقوق زنان و آموزش در سوریه انجام داده است.

به گزارش فاکس نیوز، سال گذشته "برنامه توسعه سازمان ملل" "UNDP"، اعلام کرد کشور سوریه در حال پیشرفت بوده و دولت این کشور دولتی مدرن است. سوریه بخش اعظمی از این پیشرفت را مدیون اسما الاسد همسر رییس جمهور میداند که تلاش های بسیاری در راستای مبارزه با فقر و برنامه های مدنی داشته است.

 

بانوی اول سوریه قبل از اینکه همسر بشار اسد شود، در امور بانکداری بین المللی فعالیت داشته و به ظاهر بسیار موفق نیز بوده است.

اسما در خانواده ای سنی مذهب در لندن بدنیا آمد. پدرش دکتر الاخرس پزشک متخصص قلب و مادرش از کارمندان عالی رتبه سفارت سوریه در لندن بود. او در دانشگاه کینگز کالج در رشته کامپیوتر و نیز سرمایه گذاری بانکی با تخصص سرمایه گذاری در دارو بیوتکنولژیک و بانکداری بین المللی تحصیل کرد و به عنوان نماینده دویچه بانک در لندن و سپس در کمپانی جی پی مورگان چیس مشغول به کار شد.

بشار اسد و اسما در لندن با یکدیگر آشنا شده و  17  ژوئن سال 2000 به حافظ اسد معرفی شد و در همان سال ازدواج کردند، ولی اعلام رسمی این ازدواج در ژانویه 2001 صورت گرفت و هیچ عکسی از مراسم ازدواج در روزنامه ها به چاپ نرسید. این زوج صاحب سه فرزند هستند: حافظ (2002)، زین (2003) و کریم (2004).

 

مجله Paris Match بانوی اول سوریه را "نوری در کشوری پر از سایه" دانسته است. اسما اسد به خاطر مردم دوستی و فعالیت های بشر دوستانه خود در میان مردم سوریه از محبوبیت بالایی برخوردار است. 

 

توجه خاص بانوی اول سوریه به امور نوجوان و جوانان

اسما الاسد در بسیاری از زمینه های فرهنگی و سیاسی سوریه فعالیت دارد، برای مثال وی برنامه ای برای نوجوانان زیر 18 سال این کشور طراحی کرده است به نام "شهروند فعال" که در آن نوجوانان سوری برای پیشرفت کشور تربیت شده تا در جامعه مدنی آینده سوریه  نقش بسزایی داشته باشند.

وی در سال 2005، مرکز "مسار" را ایجاد کرد که در آن ساختمان های کشف استعداد کودکان و جوانان سوریه ای وجود دارد. مسار گروهی دارد به نام تیم سبز که به کودکان نیازمند کمک می کند و گفته می شود تاکنون بیش از 200 هزار کودک سوریه ای را تحت پوشش خود قرار داده است.

همچنین، بانوی اول سوریه مراکزی دایر کرده است به نام "شباب" و "فردوس" که در آنجا مهارت های تجاری با هزینه های بسیار پایین به جوانان سوری آموزش داده می شود.

ماموریت فرهنگی اسما چیست؟

بانوی اول سوریه به فعالیت های فرهنگی نیز علاقه فراوانی داشته و بسیار پرکار است. وی رییس موزه ملی دمشق بوده  و در این باره می گوید: گردشگرها به صنایع دستی و تاریخ سوریه علاقه فراوانی دارند. آثار باستانی سرمایه های با ارزش یک کشور هستند که بار اقتصادی و فرهنگی بالایی برای پیشرفت کشور ایفا می کنند.

 

اسما الاسد قصد دارد تا شبکه ای از موزه ها و جاذبه های گردشگری در سراسر سوریه راه اندازی کند و از متخصصان ایتالیایی درخواست کرده است تا برای ایجاد دیتابیس 5 هزار مکان باستانی در سوریه کمک کنند. اسما اعتقاد دارد فرهنگ دارایی اقتصادی کشورها است و سوریه از این نگاه، کشوری غنی است.

یکی از دلایلی که ازدواج بشار اسد و اسماالاسد به طور مخفیانه برگزار و عکسی از این مراسم منتشر نشد، خواست اسما بوده است.

بدلیل توجه بالای بانوی اول سوریه به مردم و مسائل معیشتی و فرهنگی، وی به صورت ناشناس به 300 روستا، چندین مدرسه، کارخانه و بیمارستان در سوریه سر زد تا وضعیت مردم را بررسی کند. وی بعد از شناسایی نقاط ضعف فرهنگی و اقتصادی سوریه، با توجه به نیازهای جامعه شروع به تاسیس بنیادهای خیریه و سازمان های NGO فراوانی کرد.

ماجرای دیدار بانوی اول سوریه با بازیگران معروف آمریکایی چه بود؟

به گزارش پایگاه Vogue، هنگامی که "آنجلینا جولی" و  "برد پیت" در سال 2009 در حاشیه برنامه توسعه سازمان ملل، با اسما و بشار اسد ملاقات کردند، از تلاش های بانوی اول سوریه برای ارتقاء وضعیت پناهنده های عراقی و فلسطینی در سوریه متعجب شده و از وی تشکر کردند.

در این ملاقات، برد پیت از اینکه بانوی اول سوریه محافظی ندارد متعجب شده و از وی میپرسد: "پس محافظان شما کجا هستند؟"

همسر رییس جمهور سوریه با خنده  پاسخ بازیگر مشهور آمریکایی را اینگونه می دهد: "آن پیرزن در خیابان را ملاحظه می کنید؟

او یکی از محافظان من است. آن پیرمرد هم که از خیابان عبور می کند؟ او هم یکی دیگر از محافظان من است".

کلید واژه ها: سوریه بشار اسد


( ۲ )

نظر شما :