تکذیب اظهارات صالحی درباره رفع تحریم‌ها

۱۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۷ کد : ۱۹۱۳۶۱۹ سرخط اخبار

علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران روز شنبه در حاشیه همایش فرماندهان مرزبانی در مورد برنامه های ایران برای مقابله باتحریم ها گفته بود: ما نمی گذاریم تحریم ها تشدید شود و از امروز شاهد رفع شدن تحریم ها خواهیم بود...

به گزارش شفاف به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، سخنگوی کاترین اشتون مسؤول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه ایران درباره "آغاز تدریجی رفع تحریم ها از ایران" گفت: اتحادیه اروپا که مذاکرات هسته ای اخیر با ایران در آلماتی قزاقستان را مفید دانست تاکید می کند در صورتی که تهران اقدامات معینی را انجام ندهد در تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران تغییری روی نخواهد داد.

مایکل مان افزود: تحریم های اتحادیه اروپا، برنامه هسته ای ایران و نهادهای حامی مالی این برنامه را مورد هدف قرار داده است. هدف از این تحریم ها تشویق ایرانی ها برای بازگشت به میز مذاکرات است.

وی ادامه داد: جامعه جهانی همچنان از برنامه هسته ای ایران نگران است. تحریم های اتحادیه اروپا تا زمانی که این نگرانی وجود داشته باشد ، فعال خواهند بود.

سخنگوی آشتون تاکید کرد: توپ هم اکنون در زمین مقامات ایرانی است که اعتماد جامعه جهانی را کسب کنند.

علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران روز شنبه در حاشیه همایش فرماندهان مرزبانی  در مورد برنامه های ایران برای مقابله باتحریم ها گفته بود: ما نمی گذاریم تحریم ها تشدید شود و از امروز شاهد رفع شدن تحریم ها خواهیم بود. در این 34 سال به خوبی توانستیم با ابتکارات تمامی فشارهای وارد شده دشمن را دور بزنیم و از سلبیت آن بکاهیم و مکر دشمن را به خودش برگردانیم.

کلید واژه ها: تحریم اروپا اتحادیه اروپا


نظر شما :