تاکید اردوغان بر خلع سلاح پ.ک.ک

۲۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۱۲۸۸۲ سرخط اخبار

به گزارش روز شنبه منابع خبری ترکیه، ˈرجب طیب اردوغانˈ که به استان ماردین در جنوب شرقی ترکیه سفر کرده است، گفت: جنگ آسان است ولی ایجاد صلح سخت تر است و ما در حال انجام کاری سخت هستیم.

وی افزود: ترکیه با مشکل تروریسم مواجه است و تروریسم در روند توسعه این کشور مانع ایجاد کرده است. دولت آنکارا برای پایان دادن به تروریسم در این کشور به جای استفاده از سلاح در راستای گفت وگو گام بر می دارد.

اردوغان در ادامه با اشاره به گفت وگوهای مقامات دولت آنکارا با ˈاوجالانˈ که مقامات ترکیه از آن به عنوان حزب غیرقانونی نام می برند، افزود: ما صادقانه برای ایجاد صلح و برادری تلاش می کنیم و انتظار داریم که طرف مقابل نیز با صداقت در این گفت وگوها شرکت کند.

دولت ترکیه به تازگی برای خلا سلاح نیروهای ˈپ.ک.کˈ گفت وگوهایی را با رهبر زندانی حزب کارگران کرد آغاز کرده است و مسوولان حزب صلح و دمکراسی نیز خواستار پیوستن به این مذاکرات هستند.

گروهی از نمایندگان حزب صلح و دمکراسی که چهارمین حزب در مجلس ملی ترکیه بشمار می رود و هواداران بسیاری در مناطق کردنشین دارد، برای دومین بار با ˈ اوجالان ˈ در زندان ایمرلی گفت وگو کرده اند.

کلید واژه ها: ترکیه


نظر شما :