سفر مقام‌های اتریش و فرانسه به کابل

۲۸ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۹۱۲۸۵۰ سرخط اخبار

به گزارش فارس، وزیر خارجه اتریش در ادامه سفر خود به منطقه خاورمیانه، برای دیدار و گفت وگو با مقامات افغان به کابل سفر کرده است.

«میشائیل اشپیندلگر» پس از سفر به امارات و عربستان، شب گذشته وارد کابل شد و قرار است امروز با مقامات افغانستان از جمله «زلمی رسول» وزیر امور خارجه افغانستان و حامد کرزی دیدار و گفت وگو کند.

موضوعاتی از قبیل بازسازی، آموزش، حضور نیروهای ائتلاف و مبارزه با طالبان در دیدار وی با وزیر خارجه افغانستان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وزرای خارجه افغانستان و اتریش ظهر امروز پس از دیدار و گفت وگو در خصوص مسائل مورد علاقه، در یک نشست خبری حاضر شده و به سؤالات خبرنگاران پاسخ خواهند گفت.

همچنین روز گذشته «مانوئل والس» وزیر کشور فرانسه برای دیداری چند روزه وارد کابل شد و قرار است با همتای افغان خود و سایر مقامات افغان دیدار و گفت وگو کند.

وزیر کشور فرانسه در خصوص سفر خود به افغانستان گفت: برای دیدار با مقامات فرانسوی در افغانستان و قدردانی از خدماتشان و تشکر از دوستان افغانستانی که آینده کشور خود را می سازند به افغانستان سفر کرده ام.

وی افزود: ما در چارچوب مأموریت مشخصی که داریم به ویژه در بخش های فرودگاهی و بیمارستانی، برای ادامه آموزش های خود در افغانستان خواهیم ماند.

به اعتقاد کارشناسان، اینگونه به نظر می رسد که ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان و اینکه از قافله آمریکا و انگلیس عقب نمانند، مقامات این کشورها را به افغانستان کشانده است.

آنان قصد دارند به بهانه کمک، ادامه آموزش و همکاری در بخش های اقتصادی به حضور خود در افغانستان ادامه دهند. در حالیکه پس از گذشت 10 سال در بخش های آموزش و تجهیز نیروهای افغان همکاری لازم را نکرده و در بخش های زیربنایی نیز اقدامات قابل توجهی انجام نداده اند.

در طول حضور 11 ساله نیروهای خارجی در افغانستان مشکلات اقتصادی مردم این کشور بیشتر شده، فقر افزایش یافته، بحران مواد مخدر به اوج خود رسیده و پدیده تروریسم نیز بر خلاف ادعاهای آنان ریشه کن نشده است.

حال باید دید فلسفه آنان برای ادامه حضور در افغانستان پس از سال 2014، در حالیکه نیروهای نظامی آنان از افغانستان خارج شده اند چیست.

کلید واژه ها: افغانستان دیدار گفت وگو دیدار و گفت دیدار و گفت وگو دیدار و افغان در بخش های و گفت وگو وگو


نظر شما :