اعراب امسال چقدر از آمریکا خرید کردند؟

۲۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۹۱۲۶۴۸ سرخط اخبار

طبق آخرین اطلاعات، حجم صادرات محصولات آمریکایی به جهان عرب در سال 2012 به بیش از 17% افزایش یافته و به رقم 66 میلیارد دلار رسید.

خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی عربین بیزنس در ادامه نوشت: طبق اطلاعات منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی آمریکا-عربی National US-Arab Chamber of Commerce)NUSACC) حجم صادرات آمریکا به 22 کشور عربی از 18 . 56 میلیارد دلار در سال 2011 به 91 . 65 میلیارد دلار در سال گذشته رسیده که این بالاترین میزان برای یکسال است. این رقم در مقایسه با کل حجم صادرات آمریکا به کشورهای عربی در سال 2011 از رشد 5 . 4 درصدی برخوردار بوده است.

دیوید هامود، رئیس اتاق بازرگانی آمریکا-عربی می گوید: به رغم چالش های بهار عربی، صادرات محصولات آمریکایی روز به روز در حال افزایش است. وی می افزاید: فعالیت های اقتصادی در منطقۀ خاورمیانه و شمال آفریقا در بخش های مختلف انرژی، توسعۀ زیربنایی، فروش تسلیحات دفاعی و تقاضای مصرف سبب افزایش بی سابقۀ صادرات محصولات آمریکایی به منطقه شده است.

اتاق بازرگانی پیش بینی کرده است که حجم صادرات محصولات آمریکایی در سال 2015 به 167 میلیارد دلار برسد. بخش قابل توجهی از محصولات وارداتی به منطقه را تجهیزات حمل و نقل به ارزش 04 . 26 میلیارد دلار تشکیل داده است.

مهمترین واردکنندگان از اعضای شورای همکاری های خلیج فارس و بیشتر دو کشور عربستان سعودی و امارات متحده عربی بودند که با هم نیمی از محصولات آمریکایی را وارد کشورهایشان کردند. مصر در رتبۀ سوم و قطر و کویت در رتبۀ پنجم واردکنندگان محصولات آمریکایی قرار دارند.

در سال 2012، امارات متحده عربی با حجم 57 . 22 میلیارد دلار در لیست 5 واردکنندۀ اصلی محصولات آمریکایی در جهان عرب بود. عربستان سعودی نیز با افزایش 31 درصدی و حجم 12 . 18 میلیارد دلاری در رتبۀ دوم قرار داشت. در میان ایالت های آمریکا تگزاس(با حجم 56 . 10 میلیارد دلار) رتبۀ اول صادرات محصولات به کشورهای عربی را در اختیار دارد. واشنگتن(03 . 8 میلیارد دلار) در رتبۀ دوم و کالیفرنیا(26 . 5 میلیارد) در رتبۀ سوم قرار دارد.

کلید واژه ها: میلیارد محصولات محصولات آمریکایی صادرات عربی دلار رتبۀ میلیارد دلار در رتبۀ صادرات محصولات صادرات محصولات آمریکایی حجم صادرات


نظر شما :