تشکر وزیر خارجه امارات از موضع شیخ الازهر در مقابل احمدی نژاد

۱۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۹ کد : ۱۹۱۲۵۳۰ سرخط اخبار

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس و وزیر امور خارجه امارات در پیام های جداگانه ای از اظهارات شیخ الازهر در ملاقات با  محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش عصر ایران، شیخ الازهر روز سه شنبه در ملاقات با احمدی نژاد از  دولت ایران خواسته بود در  امور داخلی کشورهای عضو شورای همکاری دخالت نکند و به حاکمیت کشور بحرین به عنوان یک کشور عربی احترام بگذارد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نوشت: دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت: "موضع شیخ الازهر در برابر دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای عضو شورا جدید نیست."

 


عبداللطیف الزیانی با اعلام تقدیر خود و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از مواضع الازهر در برابر کشورهای عضو شورا، ابراز امیدواری کرد براساس روابط موجود ایدوئولوژیکی، همسایگی، تاریخ تمدنی مشترک و منافع متبادل میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری، درخواست شیخ الازهر از رهبران ایران مورد پذیرش آنها قرار بگیرد.

شورای همکاری خلیج فارس متشکل از 6 کشور جنوبی این دریا یعنی کویت، عربستان سعودی، قطر، بحرین، امارات و عمان است. مقر این سازمان بین المللی در ریاض است.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس اضافه کرد: موضع شیخ  الازهر در برابر دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای شورای همکاری نه جدید است و نه غریب بلکه یک موضع ثابت است که همیشه به صورت صریح و شفاف بیان شده است. این موضوع گیری شیخ الازهر نشان دهنده پافشاری وی بر منافع امت اسلامی و بر هر چیزی است که امت اسلامی را از اختلاف، تفرقه و چندگانگی دور می کند. این موضع گیری ناشی از نقش الازهر در یکپارچه سازی صف های امت اسلامی است.

احمدی نژاد و شیخ الازهر


خبرگزاری آلمان هم گزارش داد: وزیر امور خارجه امارات هم در اقدام مشابه، از اظهارات شیخ الازهر در دیدار با احمدی نژاد تقدیر کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان با انتشار پیامی در سایت توئیتر از اظهارات شیخ الازهر در مخالفت با دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای جنوب خلیج فارس تقدیر و تشکر کرد.

وزیر خارجه امارات در سایت توئیتر نوشت: " تقدیر از طرف خلیج فارس برای شیخ آزاده"

منظور از شیخ آزاده، شیخ الازهر است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که اسفندیار رحیم مشایی مشاور احمدی نژاد طرح مسئله بحرین در مذاکرات با شیخ الازهر را تکذیب کرده بود اما بیانیه رسمی شیخ الازهر این موضوع را تایید می کند.

کلید واژه ها: الازهر شیخ الازهر الازهر در خلیج فارس خلیج تقدیر کشورهای عضو احمدی نژاد شیخ الازهر در امارات امور داخلی امور داخلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس


نظر شما :