تاکید مجدد بایدن بر مذاکره با ایران

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۵ کد : ۱۹۱۲۴۱۹ سرخط اخبار

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا و رئیس جمهوری فرانسه در دیدار امروز خود در پاریس درباره تحولات منطقه از جمله سوریه و ایران گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، "جو بایدن" معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری آمریکا به بررسی مسائل مهم مورد توجه دو کشور از جمله تحولات آفریقا و خاورمیانه پرداخت.

"فرانسوا اولاند" در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که پس از دیدارش با بایدن در کاخ الیزه برگزار شد به خبرنگاران گفت:
دولت های فرانسه و آمریکا به دنبال گسترش همکاری های خود در تمام زمینه ها هستند. 
 
به گفته وی مسائلی مانند اوضاع سوریه، ایران و مالی موضوعات این گفتگوی دو جانبه بوده اند. اولاند افزود: ما امروز همچنین درباره تغییرات جوی و لزوم بهبود وضع زندگی نسل های آینده گفتگو کردیم.
 
وی با اشاره به مداخله نظامی گسترده کشورش در درگیری های داخلی کشور آفریقایی مالی اظهار داشت : ماموریت نظامی ما در مالی تا زمان بهبود شرایط در این کشور ادامه می یابد و در این راه نیازمند حمایت دوستان خود مانند آمریکا هستیم.
 
در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی "جو بایدن" ضمن تشکر از میزبانی خوب فرانسوی ها در این دیدار گفت : مسائلی که در دیدار امروز ما مطرح شد جهانی بود و بر مسئله خاصی تاکید نداشتیم. از جمله اینکه درباره مسائل شمال آفریقا بحث کردیم، باید بگویم که موضوع جنگ ارتش فرانسه در مالی مورد حمایت ما است.
 
وی افزود: ما پیش از این نیز همکاری های نظامی از جمله در افغانستان داشته و داریم. روند دیپلماتیک انتقال قدرت و مبارزه با تروریسم در مالی را مورد تاکید قرار دادیم.
 
به گفته بایدن، برقراری صلح و ثبات در افغانستان مورد تاکید هر دو کشور بوده و اهمیت شکل گیری نهادهای دولتی و امنیتی در لیبی از دیگر محورهای گفتگو بوده است.
 
معاون اول رئیس جمهوری آمریکا همچنین بر لزوم توقف خشونت ها در سوریه تاکید کرده و از حمایت پاریس و واشنگتن از تلاش های اخضر ابراهیمی برای حل بحران سوریه خبر داد. بایدن به لزوم توقف حمایتهای تسلیحاتی محور ضد سوری از گروههای مسلح در سوریه اشاره نکرد.
 
بایدن با بیان اینکه در دیدار خود با اولاند در مورد ایران نیز گفتگو کرده افزود: فرانسه موضع خود را با مشارکت در تحریم ها در قبال ایران روشن کرده است. وی بار دیگر یادآور شد اگر ایران آمادگی داشته باشد، واشنگتن آماده مذاکره است و مذاکرات 1+5 در این زمینه می تواند ادامه داشته باشد.
 
معاون اول اوباما در بخش دیگری از سخنان خود گفت : مسائل اقتصادی را نیز مورد اشاره قرار دادیم. آمریکا بر این باور است که اروپا باید با جدیت بیشتری به حل بحران های اقتصادی خود بپردازد، بیکاری و معضلات اقتصادی مسائلی است که خانواده هایی در اروپا و آمریکا با آن دست به گریبان هستند و باید برای حل آن راهی پیدا کرد چرا که نیاز است به نسل جوان کشورهایمان امید بدهیم.

کلید واژه ها: آمریکا سوریه مالی دیدار رئیس جمهوری آمریکا در دیدار جمهوری آمریکا فرانسه


نظر شما :