حمایت کامل ایران از متحد خود

۱۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۱:۱۰ کد : ۱۹۱۲۴۱۸ سرخط اخبار

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان درباره تجاوز هفته گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه و اینکه این رژیم از اقدامش پشیمان خواهد شد، بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.

خبرگزاری انگلیسی "رویترز" با اشاره به گفته دکتر سعید جلیلی مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی از حمله هفته گذشته اش به سوریه پشیمان خواهد شد نوشت : ایران بدون اشاره به اینکه آیا خودش یا متحدش سوریه در حال برنامه ریزی برای حمله به اسرائیل هستند اعلام کرده است که اسرائیل از حمله اش به سوریه پشیمان خواهد شد.

رویترز در ادامه نوشت : سعید جلیلی با مرتبط کردن این حمله به جنگ اسرائیل با حزب الله لبنان در سال 2006 گفت در تمام این نبردها، اسرائیل پشیمان شده است.

"JTA " خبرگزاری یهودیان جهان نیز با اشاره به اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نوشت : این تهدید ایران یک روز پس از اظهارات دیروز "ایهود باراک" وزیر جنگ مستعفی اسرائیل در اجلاس امنیتی مونیخ مطرح می شود که به طور ضمنی مسئولیت حمله به سوریه را پذیرفت.

سایت صهیونیستی "ینت" نیز با پرداختن به اظهارات سعید جلیلی نوشت : ایران به اسرائیل هشدارداد که از حمله به سوریه پشیمان خواهد شد.

"دیلی تلگراف" چاپ انگلیس نیز به اظهارات دکتر جلیلی پرداخت و نوشت : سعید جلیلی درجریان دیدارش از دمشق گفت رژیم صهیونیستی دقیقا همانطور که از حملات قبلی خود پشیمان شده بود، این بار هم از حمله هفته گذشته اش به سوریه پشیمان خواهد شد.

"سی بی سی نیوز" کانادا نیز با انعکاس اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نوشت : یک مقام ارشد ایرانی در دیدار از دمشق گفت اسرائیل از حمله اش به سوریه پشیمان خواهد شد و تمام جهان اسلام برای دفاع از سوریه باید آماده باشد.

سایت این شبکه در ادامه نوشت :سعید جلیلی همچنین بر حمایت ایران از هرگونه ابتکاری برای مذاکره بین بشار اسد و مخالفانش تاکید کرد.

"واشنگتن تایمز" چاپ آمریکا نیز نوشت : یک روز پس از تایید حمله اخیر اسرائیل به سوریه توسط "ایهود باراک"، ایران به حمایت از متحد منطقه ای خودش، سوریه شتافت واعلام کرد که اسرائیل از حمله اش به سوریه پشیمان خواهد شد. 

این روزنامه در ادامه نوشت : ایران قول داده است که اجازه مداخله نظامی غرب در سوریه را نخواهد داد.

شبکه روسی " راشا تودی" نیز با پرداختن به اظهارات دکتر جلیلی نوشت : این اظهارات در فاصله کوتاهی بعد از اظهارات بشار اسد رئیس جمهور سوریه مطرح شد که با اشاره به حمله اسرائیل به یک مرکز تحقیقاتی در دمشق گفت این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند.

سایت "میدل ایست آنلاین" با اشاره به اظهارات سعید جلیلی در دمشق در تفسیر اظهارات وی نوشت: یک مقام ارشد امنیتی ایران حمایت کامل تهران ازمتحد منطقه ایش، سوریه، را اعلام کرد. 

خبرگزاری چینی "شینهوا" نیز با پوشش اظهارات دکتر جلیلی نوشت : دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت که اسرائیل از حمله به مرکز تحقیقاتی سوریه پشیمان خواهد شد.

این خبرگزاری در ادامه نوشت : جلیلی با اشاره به جنگها و حملات قبلی اسرائیل تاکید کرد که اسرائیل از حمله اخیرش هم مثل حملات قبلی اش پشیمان خواهد شد و دولت و ملت سوریه در این خصوص جدی هستند.

کلید واژه ها: سوریه اسرائیل پشیمان جلیلی از حمله سوریه پشیمان سوریه پشیمان خواهد به سوریه پشیمان خواهد به سوریه پشیمان اسرائیل از حمله به اظهارات نیز با اش به سوریه پشیمان اش به سوریه اسرائیل از اش به سعید جلیلی عالی امنیت دمشق که اسرائیل از حمله ادامه نوشت که اسرائیل از پشیمان خواهد شد عالی امنیت ملی شورای عالی امنیت ملی امنیت ملی شورای عالی امنیت در ادامه نوشت امنیت


نظر شما :