دیدار مخالفان و موافقان بشار در دقیقه 90

۱۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۹۱۲۲۶۸ سرخط اخبار

 کاخ سفید اعلام کرد که معاون رئیس جمهوری آمریکا فردا (شنبه) نشستی را با سرگئی لاوروف و اخضر الابراهیمی با حضور نماینده مخالفان سوری برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، تونی بلینکن، یکی از مشاوران جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که بایدن روز شنبه و در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه و معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه نشستی را برگزار خواهد کرد.

این اولین بار است که رئیس مخالفان سوری حاضر شده تا در نشستی شرکت کند که نمایندگانی از روسیه نیز در آن حضور دارند.

از سوی دیگر مخالفان سوری اعلام کردند که حاضرند بر سر کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت مذاکره کنند و از هر گونه تلاش بین المللی در این خصوص استقبال می کنند.

معاذ الخطیب در این باره گفت: ما تنها در مذاکراتی شرکت می کنیم که درخصوص کناره گیری اسد از قدرت باشد و برای مذاکره کردن هیچ گونه فشار و یا اعمال زوری را قبول نمی کنیم.

اخضر الابراهیمی نیز در سخنانی در سازمان ملل گفت: سوری ها خود از حل وفصل مشکلاتشان عاجز هستند و این شورای امنیت است که باید مشکلات را در این کشور پایان دهد.

وی گفت: توافقنامه ژنو اساس خوبی برای پایان دادن به درگیری ها در سوریه محسوب می شود اما هنوز موارد غیر واضحی در این بیانیه وجود دارد که باید مشخص شود.

الابراهیمی عنوان داشت: بیانیه ژنو از دولتی با تمامی اختیارات سخن می گوید اما هم اکنون در خصوص این اختیارات اختلافات زیادی وجود دارد و اعضای دائم شورای امنیت باید در خصوص این اختیارات و میزان آن تصمیم گیری کند.

از سوی دیگر بار دیگر وزرای خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر به تلاش های انگلیس برای ارسال سلاح به سوریه روی خوش نشان ندادند و چنین اقدامی را باعث بدتر شدن اوضاع جاری در سوریه خواندند.

کلید واژه ها: سوریه سوری


نظر شما :