واکنش صریح وزارت خارجه به نشست منامه

۰۶ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۷ کد : ۱۹۱۰۸۱۲ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن بی پایه و مردود دانستن ادعاها و اتهامات مطروحه در بیانیه نشست 33 سران شورای همکاری خلیج فارس در منامه گفت: انتقال مسئولیت مشکلات داخلی کشورهای منطقه به خارج، نوعی فرار از واقعیت های موجود است و انتساب این مشکلات به خارج و یا روشهای سرکوبگرانه، شیوه صحیحی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین مهمان پرست همچنین با تاکید بر اینکه جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک سرزمین ایران است، گفت: تکرار ادعاهای بی اساس تاثیری بر واقعیتهای موجود ندارد.

وی با اظهار تعجب از اظهارات امیر کویت در خصوص فلات قاره دو کشور گفت: مذاکرات فلات قاره دو کشور از سوی طرف کویتی قطع شد و درصورتیکه کویت تمایل جدی برای انجام گفتگوها پیرامون ترسیم حدود دریایی نشان دهد جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده گفتگو میباشد.

مهمان پرست در ادامه مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران و تطبیق آن با تمامی قوانین و کنوانسیونهای بین المللی بویژه مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه برخی کشورهای منطقه با اظهارات غیر مسئولانه در جهت ایجاد تنش و بحران آفرینی در منطقه حرکت می کنند.

وی افزود: نیروگاه بوشهر از بالاترین استانداردهای بین المللی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن حسن نیت خود بارها از کشورهای منطقه برای بازدید از این نیروگاه دعوت بعمل آورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات وزرای خارجه عربستان سعودی و بحرین خاطرنشان ساخت: اظهارات وزیر خارجه عربستان از دقت لازم برخوردار نبوده و اظهارنظرهای وزیر خارجه بحرین نیز فاقد ارزش هرگونه پاسخی است.

کلید واژه ها: جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی


نظر شما :