مجازات سنگین برای متخلفان اینترنتی در عربستان

۱۳ آذر ۱۳۹۱ | ۲۳:۱۹ کد : ۱۹۰۹۸۹۵ سرخط اخبار

انجمن ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان، لایحه مجازات پنج سال زندان و سه میلیون ریال سعودی (حدود یک میلیون دلار) به عنوان جریمه نقدی به خاطر انتشار مطالب توهین آمیز در پایگاههای اجتماعی اینترنتی را تصویب کرد. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عضو العساف معاون سابق رییس انجمن در این باره گفت: ساز و کار مبارزه با جرایم اطلاعاتی، برای افرادی که پیام های توهین آمیز را در چنین پایگاههایی مجددا منتشر کرده و یا در دستگاه خاص خود ذخیره می کنند، پنج سال زندان، یا جریمه نقدی تا سه میلیون ریال سعودی و یا هر دو خواهد بود. 
دولت عربستان مدتی قبل با پیش نویس قانون مجازات جرایم فناوری اطلاعات که مجلس شورای کشور سال گذشته آن را پیشنهاد کرد، موافقت نمود. مجازاتهای مزبور از یک تا 10 سال زندان و پرداخت غرامت از نیم میلیون تا 5 میلیون ریال سعودی است. بر اساس قانون مزبور، ورود غیرقانونی به پایگاه الکترونیکی یا ورود برای تغییر ساختار، لغو، تخریب یا تعدیل آن جرم محسوب می شود. 
همچنین شورای امر به معروف و نهی از منکر عربستان در سال 2004 میلادی برای چند ماه استفاده از تلفن های همراه دوربین دار را ممنوع اعلام کرد، اما موفق به ادامه آن نشد. 
دولت عربستان با اعمال نظارت سخت بر اینترنت، برخی پایگاههای سیاسی را مسدود کرده و سایت های مورد استفاده منتقدان لیبرال و اسلامگرا را فیلتر کرده است.

کلید واژه ها: عربستان


نظر شما :