چرا سوریه دفاتر حماس را مهر و موم کرد؟

۰۷ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۹۰۹۶۳۳ سرخط اخبار

منابع خبری در دمشق می‌گویند یکی از مهمترین عواملی که باعث شد تا دولت سوریه اقدام به لاک و مهر دفاتر حماس کند، اقدام طرفداران این جنبش فلسطینی در تشکیل یک گروه تروریستی بنام احفاد الرسول است که در دمشق و حومه آن فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از روزنامه القدس العربی، سازمان اطلاعات سوریه اطلاعات موثقی در دست دارد که این گروه مسلح تروریستی توسط برخی از اعضای رده دوم حماس تا پیش از ترک سوریه توسط این رهبران، حمایت لجستیک و مالی و تسلیحاتی می‌شده‌اند.

گفته می‌شود در حالی که حماس دیگر هیچ دفتر و جایگاهی در سوریه ندارد، برخی از جنبش‌های دیگر فلسطینی مانند جهاد، جبهه ملی و جنبش نضال فلسطین همچنان در دمشق حضور دارند. در این میان هیاتی از این گروه‌ها به رهبری خالد عبدالمجید رئیس جبهه نضال که اخیراً به قاهره رفته بود با برخی از رهبران حماس مانند موسی ابومرزوق دیدار کرده است.

وی در این دیدار به رهبران حماس دلخوری سوریه از حضور اعضا و برخی از رهبران این جنبش در نبرد مسلحانه علیه ارتش سوریه را به آنها اعلام کرده است که بنابر این گزارش، ابومرزوق خطاب به عبدالمجید گفته که هیچ مخالفتی با برخورد مناسب با این گروه که با ارتش سوریه وراد جنگ شده‌اند، ندارد، هیچ یک از رهبران حماس با این گروه‌ها ارتباطی نداشته و پوششی نیز برای آنها تهیه نکرده‌اند و در نهایت آنها دوست ندارند که وارد جنگ فعلی در سوریه شوند.

گفتنی است که دولت سوریه پس از دستیابی به برخی اسناد و مدارک معتبر در مورد دخالت حماس در مسلح کردن تروریست‌ها فعال در سوریه و مسلح شدن اعضای آن که برخی ترورهای خونین را نیز انجام داده‌اند، دستور به لاک و مهر کردن دفاتر این جنبش داد.

رهبران حماس در حالی خود را از دخالت در امور داخلی سوریه مبرا می‌دانند که اسناد و مدارک معتبری در دست است که این جنبش تا پیش از ترک دمشق توسط سران آن، نقش دست اولی در وارد کردن دلارهای قطری برای شورشیان داشت و انکار ابومرزوق نمی‌تواند چیزی از ماهیت این دخالت‌ها بکاهد.

کلید واژه ها: سوریه حماس رهبران دمشق


نظر شما :