بولتون: تحریم ها بر ایران اثر نکرد

۱۷ مهر ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۸ کد : ۱۹۰۷۷۳۹ سرخط اخبار

نماینده سابق آمریکا در اظهاراتی با اذعان به شکست تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مسئله این است که نشانه ای از تحریمها علیه ایران دیده نمی شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه کریستین ساینس مانیتور امروز مقاله ای درباره موضع آمریکا درباره موضوع  برنامه هسته ای ایران  منتشر کرده که بخشی از آن به دیدگاههای  جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد اختصاص دارد.

وی در این مقاله می نویسد: هم اکنون نشانه ای از تحریمها علیه ایران دیده نمی شود. چون روسیه، چین، ونزوئلا، عراق و دیگر کشورها در دور زدن تحریمها به ایران کمک می کنند. بر همین مبنا ایران با وجود مشکلات اقتصادی  از پیشبرد برنامه هسته ای خود دست نکشیده است.

وی در ادامه با اذعان به اینکه برنامه هسته ای ایران به مراحل بسیار پیشرفته ای رسیده که تحریمها نمی تواند آن را متوقف کند، ادعاهایی را درباره جهت گیری نظامی هسته ای ایران مطرح کرده است.

بولتون با فرض این مسئله که ایران به توانمندی ساخت بمب هسته ای برسد، تاکید می کند: در این صورت وضعیت جهان تغییر خواهد کرد و عربستان، ترکیه و مصر و دیگر کشورها برای دستیابی به تسلیحات هسته ای تلاش می کنند.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی می شود: حمله اسرائیل، برنامه هسته ای ایران را مدتی متوقف می کند و روند تغییر نظام این کشور را تسهیل می کند که این گزینه بهتری در مقایسه به دستیابی ایران به بمب اتمی است.

کریستین ساینس مانیتور در ادامه دیدگاههای "داریل جی کیمبال" مدیر موسسه کنترل تسلیحاتی و "ادوارد هالی" استاد دانشگاه کلرمونت مکنا را نیز منتشر کرده است.

 


نظر شما :