اصرار وزیر دفاع انگلیس بر تشدید تحریم ها

۱۶ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۹۰۷۶۸۹ سرخط اخبار

 وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شد که تشدید تحریم ها علیه ایران باید تا زمانی که این کشور دست از برنامه هسته ای خود بردارد، ادامه داشته باشد.
خبرگزاری فارس: وزیر دفاع انگلیس خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران شد

به گزارش فارس، «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با هفته نامه انگلیسی «آبزرور»، خواستار تشدید اعمال فشارهای جهانی بر برنامه هسته ای ایران شد و ادعا کرد که این اعمال فشارها بر ایران باید تا مرحله ای که بقای نظام ایران توسط مردم این کشور تهدید شود، ادامه داشته باشد.

وزیر دفاع انگلیس ضمن ادعای دیوانه وار بودن برنامه هسته ای ایران، در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود ادعا کرد که نشانه هایی مبنی بر اختلاف میان مقامات ایرانی درباره برنامه هسته ای این کشور دیده شده است.

هاموند همچنین مدعی شد: صحبت اعمال یک تحریم عمومی بخش بازرگانی و همچنین بستن راه های باقی مانده دسترسی ایران به کانال های بانکداری بین المللی، مطرح است. ما می توانیم قطعا درد (ناشی از تحریم ها علیه ایران) را بیشتر کنیم.

وزیر دفاع انگلیس همچنین افزود: تنها مسئله ای که احتمال دارد نظام ایران را تسلیم کند این است که آنها شاهد یک تهدید بر مبنای واقعیت باشند و این تهدید را درک کنند. این مقام انگلیسی گفت: اگر سطح اعمال فشارهای اقتصادی بر ایران به اختلال بالقوه و تهدید کننده نظام این کشور و ابراز مخالفت در خیابان های تهران تبدیل شود، در این صورت این تحریم ها احتمالا مسیر (پیش روی ایران) را تغییر خواهند داد.

هاموند در ادامه، با ادعای اینکه هیچ کسی موضع ایران در اعلام اینکه غنی سازی اورانیوم این کشور دارای مقاصد مسالمت آمیز است را باور نمی کند، تاکید کرد که هیچ کسی درصدد آسیب بیشتر مردم ایران نیست و تغییر نظام ایران نیز هدف نیست.

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد که تحریم ها صرفا برای تحت فشار قرار دادن ضروری تهران به دست کشیدن از برنامه هسته ای اش به کار گرفته می شوند.

در انتهای این خبر، ضمن پرداختن به اینکه تحریم های فعلی اعمال شده علیه ایران در شرایط فعلی بیشتر شامل ممنوعیت معاملات نفتی است، آمده است که قانونگذاران کنگره آمریکا نیز در راستای اعمال تحریم های جدید و ممنوعیت های جامع تجاری جدید بر سایر کالاهای ایرانی در تلاشند.

بر اساس این خبر، تاکید هاموند به تشدید فشارها بر ایران پیش از برگزاری نشست 15 اکتبر وزرای اتحادیه اروپا از کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان با هدف تاکید بر تشدید تحریم ها علیه بخش انرژی و نهادهای مالی ایران صورت گرفته است.


نظر شما :