کرزی بار سفر بست

۱۶ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۹۰۷۶۸۷ سرخط اخبار

 رئیس جمهوری افغانستان قصد دارد طی دو ماه آتی برای انجام مذاکرات در خصوص معاهدات استراتژیک با پاکستان به اسلام آباد سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اکسپرس تریبیون، حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان و همتای پاکستانی خود در حاشیه شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر سال جاری در نیویورک به این توافق رسیدند که روابط دو جانبه میان دو کشور را تا سال 2013 میلادی مستحکم کنند.

قرار بود کرزای برای حضور در نشست چهار جانبه پاکستان، افغانستان، روسیه و تاجیکستان که باید اول تا سوم اکتبر (10 تا 12 مهر) در اسلام آباد برگزار می شد، به پاکستان سفر کند. این نشست به دلیل آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سفر خود را به تاخیر انداخت، به تعویق افتاد.

یکی از مقام های افغان به روزنامه اکسپرس تریبون گفت: زلمای رسول، وزیر امور خارجه افغانستان قرار است پیش از سفر کرزای به اسلام آباد سفر کند تا در خصوص مسایلی که رئیس جمهوری قصد دارد در مورد آن ها با همتای پاکستانی خود به مذاکره بپردازد با مقام های پاکستانی گفت وگو کند.

یکی از این مسایل دو جانبه توافق مطرح شده برای همکاری های استراتژیک دو جانبه میان کابل و اسلام آباد است.

وی همچنین در مورد دستور کار و موارد مورد بحث در خصوص سفر کرزای به پاکستان هم با مقام های این کشور به بحث می پردازد که یکی از آن ها ایجاد یک راهکار امن برای ایجاد سازش با رهبران طالبان در افغانستان است.

منابع آگاه افغان همچنین اعلام کردند که دولت این کشور و دولت پاکستان پیش نویس طرح هایی را در خصوص همکاری های مختلف استراتژیک مطرح می کنند.

صلاح الدین ربانی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان نیز در این سفر کرزای را همراهی می کند.

حامد کرزای روز پنج شنبه اعلام کرد اگر شرایطی چون توقف حمایت و آموزش تروریست ها، عاملان انتحاری، عدم مداخله در امور داخلی و توقف بی ثباتی در افغانستان مهیا شود، بسته پیشنهادی همکاری های دو جانبه امضا می شود.


نظر شما :