افشای قاچاق دولت قطر به لبنان

۱۲ مهر ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۹۰۷۵۲۳ سرخط اخبار

یک روزنامه لبنانی از کشف شبکه ای متشکل از 25 تبعه لبنانی و قطری با هدف انتقال ناآرامی سوریه به لبنان خبر داد و نوشت: دولت قطر توسط عناصر امنیتی و اطلاعاتی خود به شکل قاچاق حدود 650 میلیون ریال قطری را از دوحه به فرودگاه بیروت منتقل کرده است.به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی ˈالدیارˈ در شماره امروز چهارشنبه خود نوشت: قرار است این حجم زیاد اموال برای کمک به ارتش آزاد و مخالفان نظام سوریه هزینه شود.

به نوشته الدیار، یک افسر اطلاعاتی به نام ˈمحمد علی المهاجریˈ این عملیات را فرماندهی کرده و همچنین ˈنبیل طبارهˈ و دو زن به نام های ˈریم الحجهˈ و ˈنهی عیتانیˈ که تمام آنها از اتباع قطر هستند، نیز در این جریان نقش داشته اند؛ شیخ ˈفهد آل ثانیˈ از شاهزاده های قطری هم دستور داده که این اموال به دلار آمریکایی تبدیل شده و در اختیار مخالفان نظام سوریه قرار گیرد.

الدیار می نویسد: همچنین سه تن از نمایندگان فراکسیون ˈالمستقبلˈ مجلس لبنان و یک تاجر سرشناس لبنانی نیز در این عملیات همکاری زیادی داشته اند.

این شبکه امنیتی تقریبا هر ماه 150 میلیون ریال از طریق فرودگاه بیروت وارد لبنان می کرده و به منظور انتقال این حجم بالای پول و تبدیل آنها به دلار، چهار شرکت مجازی تاسیس کرده است.

این روزنامه در گزارش خود با ابراز تعجب از اینکه المهاجری به عنوان یک افسر عالی رتبه اطلاعاتی به راحتی در فرودگاه بیروت رفت و آمد می کرده، نوشت: مهم تر آنکه این عملیات ماه ها به طول انجامیده و قطر به راحتی توانسته تا لبنان را به میدان جنگ علیه نظام سوریه تبدیل کند.

در پی این امر، نیروهای امنیتی لبنان هفته پیش با هجوم به خانه نبیل طباره، قصد دستگیری وی را داشتند که پیش از آن، وی گریخته بود؛ نهی عیتانی و ریم الحجه نیز هم اکنون تحت الحمایه یک شخصیت سیاسی عالی رتبه از جریان المستقبل هستند که مصونیت پارلمانی دارد.

به شکل کلی، 25 تبعه لبنانی و قطری با این شبکه همکاری می کرده اند و اعضای آن به شکل مستقیم با دوحه در ارتباط بوده اند.

الدیار همچنین با بیان اینکه بر اساس طرح قطری - آمریکایی، مزدوران لبنانی و عناصر ارتش آزاد مکلف شده اند که برخی شخصیت های مهم لبنانی را ترور کنند، نوشت: می بینیم که قطر دیگر تنها یک کشور نفتی و گازی نیست بلکه به یک کشور اطلاعاتی تبدیل شده که با همکاری دستگاه ها جاسوسی آمریکا و اسراییل در منطقه دست به فعالیت می زند.
 


نظر شما :