اردوغان باز هم انتخاب شد

۱۰ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۹۰۷۴۴۴ سرخط اخبار

رجب طیب اردوغان برای سومین بار به عنوان رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه انتخاب شد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در کنگره سالانه حزب عدالت و توسعه برای سومین و آخرین بار به عنوان رهبر این حزب انتخاب شد.بهار عربی و بحران در سوریه، ترکیه را تبدیل به یک بازیگر منطقه ای مهم کرده است.اردوغان در سخنرانی خود در کنگره حزبش از روسیه، چین و ایران خواست تا در مورد حمایت خود از دمشق تجدید نظر کند.

اردوغان اظهار داشت: ما کاری را انجام خواهیم داد که یک برادر انجام خواهد داد. ما حمایت لجستیکی از مردم سوریه را ادامه خواهیم داد. ما از روسیه، چین و ایران می خواهیم که در مورد موضع خود تجدیدنظر کنند.

محمد مرسی، رئیس جمهور جدید مصر نیز که به عنوان مهمان خارجی در این کنگره شرکت کرده بود در سخنرانی خود به مساله سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: مردم سوریه هر روز در خاک این کشور کشته می شوند ما نمی توانیم بنشینیم و نظاره گر این تراژدی باشیم. ما از مردم سوریه حمایت می کنیم تا این خونریزی به پایان رسد و مردم سوریه به حقوق کامل خود برسند.خالد مشعل، رهبر در تبعید حماس نیز در میان مهمانان خارجی در آنکارا حضور داشت.منتقدان اردوغان اعلام کردند که او رویکردی دیکتاتوری در اداره کشور دارد و هنوز نتوانسته به درگیری های 28 ساله با کردهای جنوب شرقی این کشور پایان بخشد.
 


نظر شما :