جدیدترین پروژه سیاسی قطر

۱۰ مهر ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۹۰۷۴۳۹ سرخط اخبار

در حالی که وزیر مشاور امور خارجه قطر اعلام کرد که قطر 500 میلیون دلار برای اجرای طرح های توسعه در یمن اختصاص داده است، سخنگوی سازمان برنامه های جهانی غذا اعلام کرد که نیمی از مردم یمن از گرسنگی رنج می برند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، "خالد بن محمد العطیه"، وزیر مشاور در امور خارجه قطر در بیانیه ای پس از نشست دوستان یمن در نیویورک در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: قطر در حال تدوین برنامه هایی برای ثبات و توسعه یمن است و از طریق این برنامه ها برای تحقق خواسته های مردم یمن برای بهبود اوضاع معیشتی و برقراری ثبات و امنیت گام بر می دارد.


وی به این مساله اشاره کرد که قطر پس از بررسی نیازی و اولویت ها در استان های گوناگون یمن، این طرح های توسعه را اجرا می کند.


خالد بن محمد العطیه اظهار کرد: امنیت و ثبات یمن به دلیل آثار مثبتی که بر امنیت و ثبات منطقه و جهان می گذارد، مسئولیتی بین المللی است.


وی از جامعه بین المللی خواست تا برای تحقق توسعه پایدار کمک های خود را ارائه دهند.


از سوی دیگر "باری کیم"، سخنگوی سازمان برنامه های جهانی غذا در مصاحبه با رویترز اظهار کرد: در حالی که بی ثباتی سیاسی قیمت های مواد غذایی و سوخت را در جهان افزایش می دهد، یمن سومین کشوری است که از سوء تغذیه در میان سودان رنج می برد.


وی اظهار کرد: یمن که به دلیل کمبود زمین های قابل کشت مجبور است بیشتر نیازهای غذایی خود را وارد کند، از افزایش قیمت های مواد غذایی و سوخت رنج می برد.


کیم در ادامه افزود: 22 درصد از ساکنان نمی توانند غذایشان را تهیه یا خریداری کنند. بیشتر این افراد از کارگرانی هستند که نه زمین زراعی دارند نه می توانند غذایشان را به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی تهیه کنند.
 


نظر شما :