رامنی:حمله به ایران ضرورتی ندارد

۰۸ مهر ۱۳۹۱ | ۱۶:۵۵ کد : ۱۹۰۷۳۶۷ سرخط اخبار

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که بر اساس باور او، احتمالا ضرورتی برای به کارگیری گزینه اقدام نظامی علیه برنامه هسته ای ایران وجود نخواهد داشت.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، «میت رامنی» فرماندار سابق ایالت «ماساچوست» و نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 میلادی آمریکا روز گذشته (جمعه) بعد از رایزنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که باور ندارد که اقدام نظامی علیه ایران جهت جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته ای این کشور ضروری شود.

رقیب جمهوریخواه «باراک اوباما» در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا در عین حال که ادعا کرد که پیشرفت هسته ای ایران بزرگ ترین تهدید امنیت ملی پیش روی آمریکا خواهد بود، اما از تائید اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حمله نظامی به ایران احتمالا در راستای دور نگه داشتن این کشور از دستیابی به قابلیت های هسته ای ضروری خواهد شد، خودداری کرد.

فرماندار سابق ماساچوست در ادامه به خبرنگاران گفت: من باور ندارم که در تحلیل نهایی ما مجبور شویم که از اقدام نظامی استفاده کنیم. من نمی توانم این گزینه (اقدام نظامی) را از روی میز حذف کنم. گزینه نظامی باید وجود داشته باشد. گزینه ای که ایرانی ها آن را به عنوان یک ابزار احتمالی برای جلوگیری از هسته ای شدنشان تلقی می کنند.

رامنی افزود: اما من یقینا امیدوارم که ما می توانیم از اتخاذ هرگونه اقدام نظامی جلوگیری کنیم.

نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است ماه نوامبر سال جاری برگزار شود، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تفاوت موضع او در قبال پیشرفت هسته ای ایران در مقایسه با اوباما، ضمن اشاره به اینکه اوباما در طول زمان عقیده اش را تغییر داده است، گفت: من از همان اول فکر کردم که تحریم های فلج کننده باید اجرایی شوند؛ حرف های اوباما اخیرا سازگاری بیشتری با سخنانی دارد که من زمانی اعلام کرده ام و ما شاهد این خواهیم بود که او (اوباما) چه اقدامی را پیگیری خواهد کرد.


نظر شما :