کلینتون و العربی یادداشت تفاهم امضا کردند

۰۵ مهر ۱۳۹۱ | ۲۰:۵۰ کد : ۱۹۰۷۳۰۲ سرخط اخبار

دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با یکدیگر یادداشت تفاهمی به منظور تعیین چارچوب گفت وگو بین واشنگتن و اتحادیه عرب و نیز همکاری مشترک در رابطه با سوریه، امضا کردند.

به گزارش فارس به نقل از الشروق، سفارت آمریکا در قاهره در بیانیه ای اعلام کرد که «نبیل العربی» و «هیلاری کلینتون» یادداشت تفاهمی به منظور تعیین چارچوب گفت وگو بین واشنگتن و اتحادیه عرب و افزایش همکاری مشترک در زمینه آنچه حمایت از ملت سوریه خوانده شد، امضا کردند.

در این بیانیه آمده است که کلینتون و العربی بر اهمیت همکاری بیشتر بین واشنگتن و اتحادیه عرب تاکید کرده و قتل کارکنان آمریکا در لیبی و نیز اعمال خشونت علیه سفارتخانه های آمریکا در منطقه را محکوم کردند.

یادداشت تفاهم امضا شده بین کلینتون و العربی شامل تعیین چارچوب آتی گفت وگوها و همکاری فنی بین آمریکا و اتحادیه عرب و نیز ارائه طرح گفت وگوهای منظم بین وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل اتحادیه عرب است.

در این بیانیه همچنین آمده است که چارچوب همکاری های آتی به نفع ملت ها-بنا بر ادعای این بیانیه- و نیز پیشنهاداتی درباره گفت وگوهای مربوط به آموزش و همکاری در زمینه های بشردوستانه تعیین شده است.


نظر شما :