واکنش امریکا به اظهارات عباسی

۰۱ مهر ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۹۰۷۰۹۹ سرخط اخبار

وزارت خارجه آمریکا با سوء برداشت عمدی از اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با یک رسانه عربی، اتهامات جدیدی را علیه برنامه هسته ای ایران وارد کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «بی.بی .سی»، «فریدون عباسی دوانی» روز گذشته در مصاحبه با روزنامه «الحیات» چاپ لندن سازمان جاسوسی انگلیس (ام ای 6) را به جاسوسی علیه برنامه هسته ای ایران متهم کرد اما در عین حال گفت: ما گاهی اطلاعات اشتباهی برای محافظت از مراکز هسته ای و دستاوردهای آن ارایه کردیم، گمراه کردن دستگاه های جاسوسی خارجی غیرقابل اجتناب است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: گاهی ما ضعفی را نشان می دهیم که دچار آن نیستیم و گاهی نیز قدرتی را ابراز می داریم که دارای آن نیستیم.

«ویکتوریا نولاند»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در واکنش به سوال خبرنگاران درباره سخنان فریدون عباسی دوانی، گفت: این سخنان به نگرانی جامعه بین المللی از آنچه که واقعاً در این کشور رخ می دهد، می افزاید. تصور کنید که ایران دروغ بگوید.

وی ضمن متهم کردن ایران به دروغگویی درباره برنامه هسته ای کشورش ادامه داد: این سخنان به ما می گوید که ایران در نهایت به طورعمومی پذیرفته که درباره برنامه اتمی خود دروغ می گوید.

آمریکا همواره تلاش کرده تا این مسئله را به جامعه بین المللی تحمیل کند که ایران به دنبال برنامه تسلیحات هسته ای است اما این در حالی است که مقامات ایران بارها تأکید کرده اند که برنامه کاملاً صلح آمیز هسته ای دارد و بازرسی های آژانس از تأسیسات هسته ای این کشور بر عدم انحراف هسته ای ایران تأکید دارد.


نظر شما :