درخواست برای افزایش تحریم‌های ضد ایرانی

۱۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۹۰۶۵۳۰ سرخط اخبار

وزرای خارجه کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست امروز اتحادیه اروپا خواستار افزایش تحریم ها علیه ایران شدند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست وزیران خارجه کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست امروز وزاری خارجه کشورهای اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم های بیشتر بر ایران شدند.

نشست غیر رسمی و دو روزه کشورهای اتحادیه اروپا برای بررسی راهکارهای کمک به مخالفان سوریه و موضوع هسته ای ایران، امروز در پافوس، در جنوب غربی قبرس آغاز شد.

«گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان در این نشست گفت عدم موفقیت ایران در برآورده کردن مطالبات بین المللی در برنامه هسته ایش به این معنی است که در هفته های آتی باید درباره تحریم های جدید گفتگو کنیم.

«لوران فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه نیز به خبرنگاران گفت دیپلماسی موفقیتی نداشته است و «ما در روزهای آتی درباره جزئیات افزایش تحریم ها گفتگو خواهیم کرد».

فابیوس گفت اقدامات جدید می تواند بخش مالی، بازرگانی و نفت ایران را هدف قرار دهد اما جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرد.

وزیر خارجه انگلیس هم قبل از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در قبرس در جمع خبرنگاران گفت: «لازم است فشارها بر ایران افزایش یابند و تحریم های قبلی، تشدید شوند».

هدف تحریم های ضدایرانی آمریکا و اتحادیه اروپا متوقف کردن برنامه هسته ای ایران است که غربی ها ادعا می کنند جنبه نظامی دارد.

ایران همواره ضمن رد این ادعای غرب بر مصارف صلح آمیز انرژی هسته ای تأکید کرده است.

کلید واژه ها: تحریم اتحادیه اروپا


نظر شما :