جنگجویان طالبان در حال اعزام به سوریه هستند

۱۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۷ کد : ۱۹۰۶۴۷۴ سرخط اخبار

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که جنگجویان خارجی همکار طالبان پاکستان، در حال ترک مناطق قبیله ای و اعزام به سوریه اند.

به گزارش فارس، پس از اعزام عناصر سلفی از مناطق غرب کشور سوریه مانند شمال آفریفا از جمله تونس و لیبی و الجزایر اکنون نوبت به شرق این کشور یعنی پاکستان رسیده است.

روزنامه تایمز انگلیس روز گذشته اعلام کرد که جنگجویان خارجی همکار با طالبان در پاکستان در حال ترک مناطق قبایل خود هستند و بسیاری از آنان در حال اعزام به سوریه برای مبارزه با دولت و ارتش این کشور هستند.

پیش از این اخبار متعددی از اعزام عناصر چچنی، افغانی، پاکستانی، اردنی، یمنی، لیبیایی، تونسی، الجزایری و عراقی منتشر شده است.

اخیرا یکی از سران القاعده در یمن اعلام کرد که عناصر مسلح این گروهک در استان ابین یمن، عقب نشینی ناگهانی کرده اند و به سوریه اعزام شده اند.

تایمز در ادامه اعلام کرد که افزایش حملات آمریکا با هواپیماهای بدون سرنشین، زندگی را برای جنگجویان میهمان طالبان دشوار کرده است.

تایمز افزود: حدود 250 جنگجو، که بیشترشان از کشورهای عربی هستند، پاکستان را در چند ماه اخیر ترک کردند و برخی به خانواده های خود وعده بازگشت داده اند اما برخی همه مایملک خود را فروخته اند.

این روزنامه اشاره کرد که اقدام جنگجویان عرب در ترک پاکستان و پیوستن به جنگ در سوریه، پس از موج های مشابه کوچ به سوریه از جانب لیبی و مصر است اما یکی از سران شورشی ها تاکید کرده است که این اعزام ها نتیجه ای منفی در عملیات آنان در پاکستان ندارد.

این روزنامه اشاره کرد که سرویس اطلاعات پاکستان از این مطلب کاملا آگاه است، اما یک مسئول آن مدعی شد که هیچ اطلاعاتی در این خصوص در اختیار ندارند.

برخی کارشناسان معتقدند اگر در سوریه آنچنان که در رسانه های ضدسوری تبلیغ می شود، انقلاب در جریان است، این چه انقلابی است که نیاز به اعزام جنگجویان و تروریست های شرق و غرب و مسلح کردن آنان برای مبارزه با ارتش سوریه دارد؟

کلید واژه ها: سوریه پاکستان


نظر شما :