لیبی ناآرام است

۱۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۹۰۲۳۳۱ سرخط اخبار
برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر، درگیری در شهر سنغازی و کنترل نیروهای ارتش و وزارت کشور بر فرودگاه بین المللی طرابلس از آخرین اخبار لیبی به شمار می رود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "محمد الحریزی" سخنگوی شورای ملی انتقالی لیبی در طرابلس اظهار داشت که نخستین انتخابات پارلمانی این کشور پس از سقوط رژیم دیکتاتوری معمر قذافی بدون تاخیر در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب افزود: کمیساریای عالی انتخابات بیش از هر زمان دیگری متعهد شده است که انتخابات پارلمانی در زمان تعیین شده 19 ژوئن (30 خرداد) برگزار خواهد شد.
الیوم السابع نیز گزارش داد: نیروهای وزارت کشور و ارتش لیبی عصر روز گذشته پس از یورش افراد مسلح به فرودگاه بین المللی طرابلس توانستند این فرودگاه را تحت کنترل خود درآورند.

"عمر الخضراوی" معاون وزیر کشور لیبی در این رابطه اظهار داشت مسئولان لیبیایی هم اکنون به طور کامل فرودگاه بین المللی طرابلس را تحت کنترل دارند و در جریان عملیات مبارزه با افراد مسلح، دهها نفر از آنها را بازداشت و سلاح هایشان را مصادره کردند.
خبر دیگر اینکه یک منبع امنیتی در شهر بنغازی شب گذشته اعلام کرد که در پی کشته شدن یک نفر در ایست بازرسی در غرب این شهر، نیروهای پلیس با افراد مسلح بنغازی درگیر شدند.
این درگیری تا نیمه های شب در اطراف مرکز پلیس نظامی در منطقه "ابوهدیمه" بنغازی ادامه داشت. منابع امنیتی لیبی هنوز به آمار قربانیان و میزان خسارت مادی ناشی از این درگیری اشاره ای نکرده اند.

 

نظر شما :