انتقاد اردوغان از غرب به دلیل بحران آفرینی در قبال ایران

۱۲ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۴ کد : ۱۹۰۲۲۱۲ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه با انتقاد از سیاست های دوگانه غرب در قبال استفاده کشورهای جهان از انرژی صلح آمیز هسته ای گفت: غرب فعالیت های غیرقانونی هسته ای اسرائیل را نادیده می گیرد اما به خاطر فعالیت های هسته ای ایران بحران سازی می‌کند.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در مراسم افتتاح مرکز شتاب دهنده پروتون در آنکارا طی سخنانی سیاست های دوگانه کشورهای غربی دارای فناوری هسته ای در قبال دیگر کشورها را مورد انتقاد قرار داد.

اردوغان با اشاره به اینکه برخی کشورهای غربی ایران را به دلیل فعالیت های هسته ای مورد انتقاد قرار می دهند، تصریح کرد، کشورهایی که خود از انرژی هسته ای استفاده کرده و این انرژی را برای برخی حق می دانند، از ایران انتقاد می کنند.

اردوغان با بیان اینکه" هر کشوری حق استفاده از انرژی هسته ای را داراست" در انتقاد از سیاست دوگانه غربی ها در این زمینه گفت که غرب در مقابل نیروگاه هسته ای ارمنستان که فاقد امنیت کافی است چشم پوشی می کند، فعالیت های غیرقانونی هسته ای اسرائیل را نادیده می گیرد اما از سوی دیگر به خاطر فعالیت های هسته ای ایران بحران سازی می کند و این به هیچ عنوان عادلانه و محقانه نیست.

نخست وزیر ترکیه تاکید کرد هر کشوری حق استفاده از انرژِی هسته ای برای اهداف صلح آمیز و به شکل ایمن را داراست.

نظر شما :