کلینتون خواستار مذاکره اسرائیل با تشکیلات خودگردان شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۹۰۲۲۱۰ سرخط اخبار

هیلاری کلینتون با رد نظر ایهود باراک در خصوص گام یک‌جانبه احتمالی اسرائیل در خصوص کرانه باختری رود اردن، خواستار مذاکره اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، هیلاری کلینتون در اشاره به سخنان باراک، ابراز داشت: "ایالات متحده باور دارد که جایگزینی برای مذاکرات مستقیم وجود ندارد. این تنها راه رسیدن به هدفی است که نه تنها هدف فلسطینیان و ایالات متحده، بلکه هدف خود اسرائیل هم بوده است، یعنی وجود دو کشور در کنار هم در صلح و امنیت."

روز چهارشنبه باراک گفته بود که که کابینه متحد اسرائیل به دنبال ایجاد فرصتی برای یک راهکار سیاسی است اما اگر امکان چنین راهکاری نباشد، اسرائیل به دنبال یک ساز و کار موقت و یا گام یک‌جانبه خواهد رفت.

کلینتون افزود: "ما هر دو طرف را از اقدام یک‌جانبه یازداشته‌ایم. ما فکر می‌کنیم که دولت جدید ائتلافی در اسرائیل بهترین فرصت را در سال‌های اخیر برای دسترسی به یک راه حل مبتنی بر گفتگو فراهم می‌آورد. من در هفته‌های اخیر هم از نتانیاهو و هم محمود عباس خواسته‌ام تا این فرصت را غنیمت شمارند.... ما به تشویق دو طرف برای انجام چنین کاری ادامه می‌دهیم."

نظر شما :