ایران و ١+٥ هنوز در زمینه هسته ای به توافق نرسیده اند

۱۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۴ کد : ۱۹۰۲۱۸۹ سرخط اخبار

'بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل که به ترکیه سفر کرده است، گفت: آخرین توافقات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای پیشبرد مذاکرات تهران و گروه 1+5 از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش ایرنا، بان کی مون که در استانبول بسر می برد، این مطلب را روز پنجشنبه در گفت وگوی زنده با شبکه تلویزیونی 'ان.تی.وی' ترکیه اعلام کرد.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به تلاش ترکیه در این زمینه و مذاکرات ایران با گروه 1+5 در استانبول و بغداد، گفت: دو طرف در زمینه مساله هسته ای هنوز به توافق عملی نرسیده اند ولی تصمیم به ادامه مذاکرات در مسکو جسارت برانگیز است.

وی ضمن ابراز امیدواری به اینکه با ادامه مذاکرات، راه حلی برای مساله هسته ای ایران پیدا شود، اظهارداشت: همکاری نزدیک مقامات ایرانی با آژانس بین المللی انرژی اتمی اهمیت بسیاری دارد.

ایران بارها در چندین دور مذاکرات با آژانس و نمایندگان گروه 1+5 با استناد به گزارش های رسمی و مکرر این نهاد، اعلام کرده است که هیچ گرایش نظامی در فعالیت های اتمی وجود ندارد و ادعاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز ابزارهای فشار سیاسی است.

ایران همچنین بارها تاکید کرده که از حقوق خود در عرصه فعالیت های صلح آمیز اتمی مطابق پادمان ها و مقررات بین المللی چشم پوشی نخواهد کرد و هزاران ساعت بازرسی مستقیم و نظارت دوربین و تجهیزات بدون ارائه یک مورد تخلف نیز نشان می دهد که تمامی اقدامات قانونی بوده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین اظهارداشت: افزایش همکاری مقامات ایرانی با مسوولان آژانس زمینه اثبات صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای است. 

نظر شما :