ایران یک قرارداد 2 میلیارد دلاری با چین را لغو کرد

۱۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۰۷ کد : ۱۹۰۲۱۶۹ سرخط اخبار

براساس گزارش رسانه‌های چین، ایران قرارداد ۲ میلیارد دلاری با یک شرکت چینی برای ساخت یک کارخانه برق- آبی الکترونیکی در این کشور را لغو کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، براساس گزارش رسانه‌های چین، ایران قرارداد 2 میلیارد دلاری با یک شرکت چینی برای ساخت یک کارخانه برق- آبی الکترونیکی در این کشور را لغو کرد. این اقدام ایران ممکن است سبب آزردگی دولت چین شود که مهمترین متحد اقتصادی و سیاسی ایران به شمار می‌رود.

براساس این گزارش، قرار است هفته آینده "محمود احمدی نژاد" به منظور دیدار و گفتگو با "هوجین تائو" رئیس جمهور چین وارد پکن شود.

براساس گزارش رویترز، ایران مارس سال گذشته اعلام کرد یک شرکت چینی قرار است سدی را که گفته می شود طولانی ترین سد جهان خواهد بود و 1500 مگاوات برق تولید می کند، در استان لرستان احداث کند.

گلوبال تایمز که یک روزنامه نزدیک به حزب کمونیست چین است نوشت: ایران تصمیم گرفته است که این قرارداد را لغو کند اما به منبع خبر و دلایل آن اشاره نکرد اما به نقل از رسانه‌های ایران نوشته است که بانک مرکزی ایران از این قرارداد و پیشنهادهای مالی ارائه شده به چین ناراضی است.

"گو ژیان گانگ" معاون رئیس جمهور چین گفت: به عقیده من این موضوع به روابط چین و ایران آسیبی وارد نخواهد کرد و تاثیری بر سفر رئیس جمهور ایران به پکن نخواهد گذاشت. بعضی از پروژه‌ها ممکن است به دلایل فنی لغو شود و نباید آن را زیاد بزرگ کرد.




( ۱ )

نظر شما :