مخالفت اکثر مقامات ارشد دفاعی اسرائیل حمله به ایران

۱۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۰۴ کد : ۱۹۰۲۱۶۵ سرخط اخبار

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی تأکید کرد گرچه موضع اسرائیل این است که تمامی گزینه ها در قبال ایران روی میز قرار دارد اما اکثر مقامات ارشد دفاعی رژیم صهیونیستی مخالف اقدام نظامی علیه ایران هستند.

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" در گزارش جدیدی اعلام کرد که اکثر مقامات ارشد دفاعی رژیم اسرائیل در این برهه از زمان، مخالف حمله نظامی به ایران هستند.

بر اساس این گزارش، گرچه به طور رسمی، موضع اسرائیل در خصوص موضوع هسته‌ای ایران این است که تمامی گزینه‌ها در قبال برنامه هسته‌ای ایران بر روی میز قرار دارد اما منابع سیاسی رژیم صهیونیستی روز گذشته به روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کردند که ژنرال "بنی گانتس" رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، "تامیر پاردو" و چندین تن از روسای ارشد موساد در این برهه از زمان مخالف اقدام نظامی علیه اسرائیل هستند.

یدیعوت آحارونوت ادامه داد که مخالفت این مقامات اسرائیلی با اقدام نظامی علیه ایران، در نشست ویژه امنیتی 9 وزیری "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اسرائیل مطرح شد.

نتانیاهو، "ایهود باراک" وزیر جنگ اسرائیل و "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران حمایت کردند اما "موشه یعالون" معاون نخست‌وزیر اسرائیل، "شائول موفاز" رئیس کادیما و "مئیر داگان"، "بنی بیگین"، "الی ایشای" و "اووال استینیتس" همگی با اقدام نظامی علیه ایران مخالفت کردند.

یکی از منابع سیاسی اسرائیل به یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: بدون حمایت گانتس، شانس افزایش حمله به ایران کاهش می‌یابد. اسرائیل باید جامعه بین‌الملل را به تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه اقتصاد آمریکا ترغیب کند. این چیزی است که هم‌اکنون حائز اهمیت است.

این منبع سیاسی افزود: اسرائیل باید تحریم‌های مالی فلج‌کننده‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کند که این تحریم‌ها باید اقتصاد ایران را ویران کند. آمریکا و اروپا هنوز به دلایل سیاسی و نگرانی از افزایش قیمت نفت، در خصوص این مسئله تردید دارند.

وی اینگونه ادامه داد: ما هنوز مجبوریم منتظر بمانیم و ببینیم که مذاکرات چه می‌شود اما انگار در این مذاکرات هیچ چیز رخ نمی‌دهد و ایران هنوز به دنبال دنبال کردن فعالیت‌های غنی‌سازی است.




نظر شما :