به بی ادبی عادت نمی کنیم آقای اوباما

۱۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۵ کد : ۱۹۰۲۱۶۳ سرخط اخبار

فارس: رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه به سفیر آمریکا گوشزد کرد با اظهارات «بی‌پرده و رک» ممکن است نفوذ خود در این کشور را از دست بدهد و مقامات مسکو هم قصد ندارند با چنین برخوردهای غیردوستانه‌ای کنار بیایند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که "مایکل مک‌فول" سفیر آمریکا در مسکو با اظهارات علنی اخیر خود که بشدت مورد انتقاد وزارت امور خارجه این کشور قرار گرفته، ممکن است نفوذ خویش در روسیه را از دست بدهد.

پوشکوف در صفحه «تویتر» خود نوشت: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که مقامات مسکو قصد ندارند به چنین برخوردهای غیردیپلماتیکی عادت کنند و من فکر می‌کنم که این دولت آمریکاست که باید از این قضیه درس عبرت بگیرد و بفهمد که آیا آنها به سفیری که در حال از دست دادن نفوذ خویش در روسیه است، احتیاج دارند؟

همانطور که رسانه‌های گروهی پیش از این اعلام کردند، وزارت خارجه روسیه در پاسخ به اظهارات "ویکتوریا نولند" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا که در تفسیر اظهارات اخیر سفیر این کشور در روسیه گفته بود، مقامات مسکو دیگر باید به اظهارات بی‌پرده و رک "مایکل مک‌فول" عادت کرده باشند، اعلام کرد که مقامات مسکو قصد ندارند با مسئله بی‌پرده و رک بودن و زبان غیردوستانه سفیر آمریکا کنار بیایند.

سفیر آمریکا خود اعتراف کرده است که نمی‌بایست چنین بی‌پرده و رک سخن می‌گفته و از این به بعد در صحبت کردن دیپلماسی بیشتری بکار خواهد برد.

ضمن اینکه مک‌فول در واکنش به سخنان رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه در مورد از دست دادن نفوذ خود در مسکو به وی پیام داد که مایل است تا با او دیدار کرده و در خصوص مسائلی که منافع روسیه و آمریکا بر یکدیگر است، از جمله اوضاع در سوریه، برنامه هسته‌ای ایران و دیگر موضوعات به گفت‌وگو بپردازد.

وزارت امور خارجه روسیه دوشنبه گذشته در پاسخ به اظهارات اخیر سفیر آمریکا که این کشور را متهم به رشوه دادن به قرقیزستان کرده و اعتراف نموده که آمریکا هم به مقامات بیشکک رشوه داده است، از چنین سخنانی بشدت انتقاد کرده و اعلام کرد که به عقیده مقامات مسکو چنین برخوردی از سوی یک مقام دیپلماتیک بلندپایه کاملا خارج از چارچوب آداب دیپلماتیک است.
 

نظر شما :