تحریم‌ها و برخورد با دزدی دریایی دو دستور کار مهم صالحی در دهلی‌نو

۱۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۹۰۲۱۵۳ سرخط اخبار
روزنامه "هندو" در مطلبی سفر وزیر خارجه ایران به هندوستان را مورد ارزیابی قرار داده و می نویسد: در این سفر مقام ایرانی و با مقام های هندی در باره راهکارهای مقابله با تحریمهای هند و احتمالاً دزدی دریایی بحث و گفتگو خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه هندو با اشاره به سفر دو روزه علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران به دهلی نو که قرار است از امروز آغاز شود، می نویسد: هند و ایران بر آن هستند تا با گفتگوهای فشرده راههای مقابله با تحریمهای آمریکا و غرب را بر نفت ایران بررسی کنند.

این روزنامه همچنین نوشت: مقام ایرانی بر آن است تا طی این سفر با مقام های هند مسئله دزدی دریایی در خلیج عدن را که به حمل و نقل کالا از ایران به هند و بالعکس آسیب هایی را زده، بررسی کند.

این روزنامه همچنین در ادامه به هدف اولیه سفر صالحی به هند اشاره می کند و می نویسد: دکتر صالحی قرار است در این سفر دعوتنامه ای را از سوی دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران به مانموهان سینگ نخست وزیر هند تسلیم کند و از وی برای شرکت در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران دعوت کند.

در پایان مطلب آمده است: گرچه دکتر صالحی قرار است با "شیوشنکر منون" مشاور امنیت ملی و اس. ام. کریشنا وزیر خارجه هند دیدار کند، ولی همچنین علاقمند به دیدار با "پراناب موخرجی" وزیر دارایی نیز می باشد تا درباره سیستم کاربردی کردن روپیه هند بعنوان بخشی از پرداخت های قیمت نفت ایران تبادل نظر کند.

 

نظر شما :