ادعای تازه غربی ها درباره پارچین

۱۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۹۰۲۱۵۱ سرخط اخبار

دیپلمات‌های غربی به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شدند که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، فعالیت‌های جدیدی در سایت پارچین در جریان است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده است تصاویر ماهواره‌ای جدید از «فعالیت‌های جدید در سایت پارچین» خبر می‌دهند.

آژانس ادعا می‌کند بر اساس تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از سایت پارچین به این نتیجه رسیده است که فعالیت‌هایی در این سایت جریان دارد که احتمالا نشان می‌دهد ایران در حال انجام اقدامات پاکسازی است.

رویترز به نقل از یک دیپلمات همچنین مدعی شد تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهند یکی از ساختمان‌های این سایت، در مقایسه با تصاویر قبلی از محل این سایت منهدم شده است.

کشورهای غربی ادعا می‌کنند که ایران در سایت پارچین فعالیت‌های هسته‌ای مشکوک دارد. اما از سوی دیگر، ایران همواره ضمن رد ادعای وجود جنبه‌های نظامی در برنامه هسته‌ای خود، حق انجام فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را برای خود محفوظ دانسته است.

"علی اصغر سلطانیه"، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین اعلام کرده است در صورت توافق بر «چارچوبی مشخص» که در آن انتظارات و تعهدات دو طرف لحاظ شده باشد، بازرسان آژانس اجازه خواهند داشت از هر محلی که مورد نظرشان است، بازدید به عمل آورند.

 این ادعای جدید آژانس ممکن است تلاشی برای اثرگذاری بر این «چارچوب مشخص» باشد که همواره از سوی نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای هر گونه بازرسی از سایت پارچین مورد تأکید قرار گرفته است. 

نظر شما :