تی پارتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تحریم کرد

۱۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۲:۵۷ کد : ۱۹۰۲۱۴۴ سرخط اخبار

جنبش "تی پارتی" آمریکا اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور را در اعتراض به پروسه انتخاباتی آمریکا تحریم می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "پرس تی وی"، گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که جنبش "تی پارتی" اعلام کرده است که حامیانش در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا رای نخواهند داد تا از این طریق اعتراض خود را به پروسه انتخاباتی این کشور به تصویر بکشند.

خبر بایکوت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط جنبش "تی پارتی" بعد از آن گزارش شد که رسانه های آمریکایی روز گذشته از دیدار محرمانه "میت رامنی" فرماندار سابق ایالت "ماساچوست" و نامزد نهایی حزب جمهوریخواه آمریکا با پسر "ران پاول" فرماندار سابق ایالت "تگزاس" به منظور جمع آوری آراء سیاستمداران محبوب جنبش "تی پارتی" خبر دادند؛ حامیان جنبش "تی پارتی" درصد قابل توجهی از رای دهندگان آمریکایی را تشکیل می دهند.

پاول یکی از پرنفوذترین چهره های جمهوریخواه جنبش "تی پارتی" آمریکاست که در شرایط فعلی در میان جوانان و افراد تحصیل کرده آمریکایی به عنوان رئیس جمهوری آنلاین این کشور شناخته شده است.

او در جریان رقابت های درون حزبی جمهوریخواهان همواره حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه را محکوم و تاکید کرد که دولت آمریکا باید تمام نظامیان خود را از عراق و افغانستان به کشور بازگرداند؛ پاول معتقد بود که جنگ های فعلی و مداخله های نظامی فعلی تحت رهبری آمریکا در خاورمیانه در تضاد با قانون اساسی آمریکا هستند.

فرماندار سابق تگزاس علاوه بر این اعمال فشار واشنگتن بر برنامه هسته ای ایران را نیز مورد انتقاد قرار داده و تحریم های تحمیل شده از سوی آمریکا علیه تهران را به عنوان اقدامات جنگی توصیف کرده است؛ پاول همواره خواستار حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه هسته ای میان غرب و جمهوری اسلامی ایران بوده است.

جنبش "تی پارتی" یک جنبش محبوب سیاسی است و به عنوان جنبشی محافظه کار و آزادیخواه شناخته شده است؛ این جنبش از کاهش هزینه های دولتی و کاهش های مالیاتی، بدهی و کسری بودجه دولت آمریکا حمایت کرده است.




نظر شما :