مدال آزادی آمریکا بر گردن پرز و آلبرایت+عکس

۱۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۵۵ کد : ۱۹۰۲۱۳۷ سرخط اخبار

رئیس جمهوری آمریکا طی مراسمی در کاخ سفید به رئیس رژیم صهیونیستی و 12 تن دیگر مدال آزادی داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در این مراسم مدال آزادی را به 13 تن از جمله شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، باب دیلن، موسیقی‌دان، تونی موریسون، رمان نویس، جان گلن، سناتور سابق، جان پائول استیونز، قاضی سابق دادگاه عالی، مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و جان کارسکی افسر لهستانی جنگ جهانی دوم اعطا کرد.

باراک اوباما در این مراسم اعلام کرد: آنچه این مردان و زنان را از سایرین متمایز می‌سازد، تاثیر فوق العاده‌ای است که آنها بر بسیاری از افراد داشته‌اند. این افراد زندگی ما را بهبود بخشیده و باعث ایجاد تغییرات مثبت شده‌اند.
 

این مراسم در حالی برگزار شد که رئیس رژیم صهیونیستی در آن حضور نداشت و کاخ سفید اعلام کرد پرز در مراسمی جداگانه مدال خود را دریافت خواهد کرد.

اوباما در بیانیه‌ای پس از توزیع این مدال‌‌ها اعلام کرد: همه افرادی که امروز مدال دریافت کردند به نحوی در جهان من تاثیر داشتند و باعث افتخار است که از این افراد تجلیل کنم.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: دولت و مردم لهستان نسبت به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره افسر لهستانی ابراز خشم کردند.

این اعتراض به دنبال آن مطرح شد که اوباما از عبارت "کمپ مرگ لهستان" استفاده کرد و لهستانی‌ها اعلام کردند که وی اشتباها به جای "کمپ مرگ نازی‌های آلمانی که لهستان را تسخیر کرده بودند" از عبارت "کمپ مرگ لهستان" استفاده کرده است. لهستان در این راستا عذرخواهی واشنگتن را خواستار شده است.

وزیر خارجه لهستان در صفحه توییتر خود نوشت: کاخ سفید باید بابت این اشتباه فاحش عذرخواهی کند.




نظر شما :