باراک:با آمریکا در خصوص ایران اختلاف داریم

۱۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۶ کد : ۱۹۰۲۱۲۷ سرخط اخبار

ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید که این رژیم در مسائلی که مربوط به آینده یهودیان است، خود راسا تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش فارس به نقل از یدیعوت آحارونوت، وی که در موسسه مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو سخن می‌گفت، تاکید کرد که اسرائیل و ایالات متحده در خصوص موضوعات مربوط به ایران دارای رویکردهای متفاوتی هستند. یکی از موارد اختلاف در خصوص "از دست رفتن زمان" است.

باراک ادعا کرده که ایالات متحده می‌داند که اسرائیل در خصوص اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران، خود مستقلا تصمیم خواهد گرفت.

به گفته این مقام صهیونیست: "در نهایت، روشن است که دولت اسرائیل به تنهایی مسئول تصمیماتی است که برای آینده و امنیت اسرائیل حیاتی است و من با احتیاط، مردم یهودی را نیز به آن اضافه می‌کنم."

ایهود باراک، با تاکید بر اهمیت روابط رژیم متبوعش با ایالات متحده، جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران را هدف مشترک آمریکا و اسرائیل دانست و ابراز داشت که به رغم ترجیح عمومی دیپلماسی، هیچ گزینه‌ای را نباید کنار نهاد.

وی با اذعان به اینکه ایرانیان صبور هستند، از تلاش‌های ایران برای مقابله با هرگونه خرابکاری در برنامه هسته‌ایش و افزایش تعداد سانتریفیوژهای ایرانی یاد کرد.

باراک ادامه داد: "هیچ‌کس جنگ را نمی‌خواهد اما این واقعیت که دشمن در حال خرید سیستم‌های تسلیحاتی است همچون شمشیری بالای سر ماست و برای ما چاره‌ای جز اقدام باقی نمی‌گذارد. ما نمی‌توانیم در حالی که ایران در حال تجهیز خود به سلاح است، چشمانمان را ببندیم."

باراک همچنین با اشاره به وقایع سوریه خواستار دخالت بین‌المللی در این کشور شد.

تنها باری که رژیم صهیونیستی بدون حمایت ایالات متحده – و البته با حمایت فرانسه و بریتانیا – پای به جنگ گذاشت، در سال 1956 بود که سرانجام با عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی و ملی شدن کانال سوئز توسط جمال عبدالناصر پایان یافت. پس از این واقعه، عبدالناصر به یک قهرمان در جهان عرب بدل شد.




نظر شما :