نگرانی شفیق از افزایش خشم مردمی

۱۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۶ کد : ۱۹۰۲۱۰۳ سرخط اخبار
درخواست تظاهرات کنندگان میدان التحریر برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضد احمد شفیق و نگرانی مسئولان ستاد انتخاباتی نخست وزیر سابق از اوج گیری حملات به این ستادها از مهمترین اخبار مربوط به مصر است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، برخی از تظاهرات کنندگان مستقل خواستار تظاهرات میلیونی در جمعه آینده به منظور عزل احمد شفیق و نیز تشکیل کمیته ای برای تحقیق درباره حرف و حدیثهای مطرح شده درباره تقلب در انتخابات به نفع شفیق شدند.

تظاهرات کنندگان در میدان التحریر که تعداد آنها در عصر دیروز به 200 نفر کاهش یافت از رهگذران خواستند که جمعه آینده در این میدان به تجمع بپیوندند.

از سوی دیگر یک مسئول در ستاد تبلیغات انتخاباتی احمد شفیق اعلام کرد: پس از حمله به ستاد انتخاباتی شفیق در الدقی از وزارت کشور خواسته ایم که تدابیر لازم را برای حمایت از ستاد انتخاباتی وی در سراسر مصر به عمل آورد.

این مسئول افزود: وزارت کشور تاکنون به ما پاسخی نداده است و ما به دنبال کمک گرفتن از شرکتهای امنیتی خصوصی و طرفداران شفیق برای حمایت از ستادهای انتخاباتی اش هستیم.

از سوی دیگر سه نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری یعنی عبدالمنعم ابوالفتوح، حمدین صباحی و خالد علی با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: نظر به مصالح عالی کشور و شرایط موجود مصر تصمیم به هماهنگی کامل میان یکدیگر گرفته ایم.

خبر دیگر اینکه "محمد سعد الکتاتنی" رئیس پارلمان مصر با اشاره به برخی تبلیغات رسانه ها علیه مجلس خلق آن را تلاشی برای مخدوش کردن وجهه پارلمان دانست.

از سوی دیگر "حسن نافعه" از تحلیلگران مصری گفت: شفیق ارتباط قوی با رژیم سابق دارد و تنها دستاورد وی ساخت فرودگاه قاهره است و توان رهبری مصر را ندارد.

 

نظر شما :