حمایت فرانسوا اولاند از اقدام نظامی علیه سوریه

۱۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۹ کد : ۱۹۰۲۱۰۰ سرخط اخبار
رئیس جمهوری جدید فرانسه اظهار داشت: حمله نظامی به سوریه برای پایان بخشیدن به بحران در این کشور رد نشده است اما باید مورد حمایت شورای امنیت سازمان ملل باشد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری جدید فرانسه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس 2 اظهار داشت: دخالت نظامی در سوریه هنوز محتمل است اگر در چارچوب حقوق بین‌الملل صورت گیرد یعنی با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل انجام شود.
وی همچنین خواستار تحریم‌های بیشتر علیه سوریه شد و تاکید کرد: باید با روسیه و چین در خصوص مساله سوریه رایزنی شود.

وی افزود: ما نمی‌توانم بدون انجام عملی در قبال وقایع رخ داده در سوریه طی چند روز اخیر باشیم. اعضای سفارت سوریه در فرانسه و سایر شریکان فرانسه اخراج شده‌اند و تحریم‌ها علیه این کشورها باید افزایش یابد.
پس از کشتار منطقه "الحوله" که در آن بیش از 100 تن کشته شدند، اولاند روز سه شنبه اعلام کرد، سفیر سوریه از فرانسه اخراج شده است.
رئیس جمهوری فرانسه همچنین تاکید کرد، کشورش میزبان نشست آتی "دوستان سوریه" در اوایل ماه ژوئیه خواهد بود.
از سوی دیگر کاخ سفید بر مخالفت خود با دخالت نظامی در سوریه تاکید و اعلام کرد: چنین اقدامی ممکن است به یک آشوب بزرگ‌تر در این کشور منجر شود.
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: ما معتقد نیستیم که نظامی کردن بیشتر شرایط در سوریه در مقطع زمانی فعلی اقدام درستی باشد.
وی به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم این اقدام به آشوب و کشتار بیشتر منجر می‌شود.
پس از اینکه وزارت خارجه آمریکا کاردار سفارت سوریه در واشنگتن را اخراج کرد، کارنی این اظهارات را بیان کرد.
این اقدام آمریکا با هماهنگی کشورهایی نظیر استرالیا، کاناد، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان صورت گرفت؛ کشورهایی که همگی سفیران یا کاردارهای سفارت سوریه را از پایتخت‌های خود اخراج کردند.

نظر شما :