رقیب نهایی باراک اوباما مشخص شد

۱۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۹۰۲۰۹۹ سرخط اخبار

فارس: پس از کسب اکثریت آراء در ایالت تگزاس خبرگزاری آسوشتیدپرس اعلام کرد که "میت رامنی" موفق به کسب نامزدی نهایی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد و به عنوان رقیب نهایی اوباما معرفی می شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "میت رامنی" رقیب سرسخت "باراک اوباما" در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر سال جاری میلادی در آمریکا روز گذشته با پیروزی در انتخابات مقدماتی ایالت تگزاس راهیابی خود را به دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قطعی کرد.

بنا بر آمار بدست آمده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، رامنی با بدست آوردن 88 رأی دیگر در ایالت تگزاس از حدنصاب یکهزار و 144 رأی مورد نیاز برای پیروزی در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عبور کرد و به طور حتم به عنوان کاندیدای منتخب جمهوری خواهان به دور نهایی این رقابت ها راه خواهد یافت.

بنا بر این گزارش، هیچ یک از رقبای رامنی از حزب جمهوریخواه در ایالت تگزاس به میزان کافی سرمایه گذاری نکرده بودند.

این گزارش افزود: رامنی که فرماندار سابق ایالت ماساچوست است با مطرح کردن نگرانی ها درباره وضعیت اقتصادی آمریکا و برخورداری از ستاد انتخاباتی منظم و سازمان یافته در مقایسه با دیگر رقبای جمهوریخواه خود و همچنین جمع آوری بیشترین مبالغ مورد نیاز برای رقابت های انتخاباتی در مقایسه با دیگر رقبا از حزب متبوعش موفق به کسب این جایگاه شده است.

بر اساس این گزارش، رامنی هم اکنون باید روی آراء محافظه کارانی متمرکز شود که همچنان درباره وی تردید دارند و همچنین برای کسب آراء آن دسته از رأی دهندگان آمریکایی سرمایه گذاری کند که هنوز تصمیم نهایی خود را درباره کسی که می تواند بهتر وضعیت اقتصادی این کشور را مدیریت کند، نگرفته اند.

پس از برگزاری انتخابات مقدماتی ایالت تگزاس، رامنی در بیانیه ای اعلام کرد: من مفتخرم که مردم آمریکا در سراسر این کشور از کاندیداتوری من حمایت کرده اند و خوشحالم که توانستم آراء کافی برای راهیابی به دور نهایی رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بدست آورم.

وی افزود: من هیچ توهمی درباره دشواری های کاری که پیش روی ماست ندارم. اما هر چالشی که مقابل راه ما باشد، ما می توانیم آن را دست کم با قرار دادن آمریکا در مسیر واقعی اشتغال کامل و رفاه همگانی برای مردم این کشور مدیریت کنیم.

میت رامنی پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی تگزاس تمام بعدازظهر روز گذشته را به جمع آوری پولهای مورد نیاز برای دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شهر "لاس وگاس" سپری کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هفته اول ماه نوامبر سال جاری میلادی در سراسر این کشور به طور همزمان برگزار می شود.
 

( ۱ )

نظر شما :