وقتی آمریکایی‌ها نتایج مذاکرات بغداد را ابتدا به تل آویو می‌برند

۰۹ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۴ کد : ۱۹۰۲۰۴۵ سرخط اخبار
مقامات رژیم صهیونیستی اذعان کردند که این رژیم و آمریکا در خصوص مذاکرات با ایران با یکدیگر اختلاف دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مقام عالی رتبه رژیم صهیونیستی گفت که در خصوص "درخواست‌های غیررضایتبخش" 1+5 در گفت‌وگوهای بغداد "که پاسخگوی حداقل مطالبات اسراییل که معتقد است باید در مقابل ایران قرار داده شود، نیست" میان واشنگتن و تل‌آویو اختلاف وجود دارد.

وی ادعا کرد که "ایرانی‌ها برای به دست آوردن زمان وارد گفت‌وگوهای بغداد شدند." بنابر گزارش روزنامه‌ی هاآرتص، یک تیم آمریکایی روز جمه در پی مذاکرات فشرده بغداد وارد تل آویو شد. یک مقام عالی رتبه آمریکایی در این تیم به خبرنگاران گفته بود که میان آمریکا و تل‌آویو در خصوص گفت‌وگوها میان ایران و 1+5 دربار‌ه‌ی آینده برنامه‌ی هسته‌یی ایران اختلافی وجود ندارد.

این تیم آمریکایی ملاقاتی سه ساعته با یعاکوف آمیزرور، مشاور امنیت ملی و تعدادی از مقامات عالی رتبه‌ این رژیم داشت که مساله هسته‌یی ایران را دنبال می‌کنند تا آنها را از مذاکرات بغداد مطلع کند.

در عین حال پایگاه اینترنتی "اوراسیاریویو" به نقل از یک مقام آمریکایی که به نامش اشاره نکرد با ذکر اینکه وندی شرمن، نماینده‌ی آمریکا در مذاکرات 1+5 با ایران، به همراه مقاماتی از شورای امنیت ملی کاخ سفید که بر روی مساله ایران کار می‌کنند (گری سیمور و پونیت تالور) روز جمعه به تل‌آویو رفته بودند نوشت: "دولت اسراییل اولین دولتی بود که توسط این تیم از مذاکرات بغداد مطلع شد" .

وی گفت: ما پیش از آنکه به دولت خودمان اطلاعات به روز شده بدهیم، اسراییلی‌ها را از جزییات مطلع کردیم.

در عین حال افرایم اسنه، معاون پیشین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز شنبه در مصاحبه‌ای با رادیو "کل ییسراییل" گفت که هرگونه راه حل مساله هسته‌یی ایران تاثیرات معکوس برای تل آویو خواهد داشت.

اسنه گفت که رژیم متبوعش با دقت گفت‌وگوها با ایران را تحت نظر دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نیز یک روز پیش از مذاکرات بغداد در حالی که از احتمال هرگونه نتیجه مثبت در این مذکرات آشفته بود گفت: آنها (1+5 ) لازم نیست به ایران امتیاز بدهند، بلکه باید درخواست‌های روشن و صریحی را در برابرش قرار دهند.


نظر شما :