توافق فرانسه و انگلیس برای افزایش فشار بر اسد

۰۹ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۵ کد : ۱۹۰۲۰۴۲ سرخط اخبار

فارس: کاخ ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای از توافق رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس برای افزایش فشار بر دولت دمشق و برگزاری قریب‌الوقوع کنفرانس "دوستان سوریه" در پاریس خبر داد.
، بنا بر اعلام کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه)،"فرانسوآ اولاند" رئیس‌جمهور فرانسه و "دیوید کامرون" نخست‌وزیر انگلیس در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته خود در خصوص اقدام مشترک برای افزایش فشار بر "بشار اسد" رئیس‌جمهور سوریه به توافق دست یافتند.
بنا بر اعلام همین منبع، سران فرانسه و انگلیس همچنین طی این گفت وگوی تلفنی در خصوص برگزاری قریب‌الوقوع کنفرانس "دوستان مردم سوریه" در پاریس با یکدیگر توافق کردند.

در بیانیه منتشره از سوی الیزه آمده است: "کشتار حولة و وقایع روزهای اخیر سوریه و لبنان، بار دیگر خطر اقدامات رژیم بشار اسد برای مردم سوریه را به تصویر می‌کشد. در مواجهه با این وضعیت غیر قابل قبول، دو رهبر اروپایی در خصوص اقدام مشترک برای افزایش فشار جامعه بین‌الملل بر بشار اسد و پایان دادن به سرکوب خونین مردم سوریه که خواهان آزادی و دموکراسی هستند، به توافق رسیدند. جنون مرگبار رژیم دمشق تهدیدی برای امنیت منطقه‌ محسوب می‌شود و مسئولان آن باید پاسخگوی اقدامات خود باشند."

این بیانیه افزود: «اولاند و کامرون همچنین در خصوص برگزاری قریب‌الوقوع کنفرانس "دوستان مردم سوریه" در پاریس توافق کردند.»
بر اساس این گزارش، تاکنون دو دوره کنفرانس دوستان سوریه برگزار شده که نخستین دور آن در ماه فوریه گذشته در تونس و دور دوم این کنفرانس در ماه مارس گذشته در استانبول ترکیه بوده است.

ادعاهای فرانسه و انگلیس علیه دولت دمشق در حالی مطرح می‌شود که این دو بدون اشاره به نقش تروریست‌های سوریه در فاجعه کشتار الحوله دولت سوریه را مقصر این جنایت معرفی می‌کنند حال آنکه کشتار فیجع صورت گرفته در این منطقه از جمله اقدامات گروه‌های مسلحی است به جدیدترین ابزار ارتباطی مجهزند و آمریکا با افتخار آن را تجهیزات غیرمرگبار می‌خواند و در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد.
 

نظر شما :