آغاز تحقیق بر سر فساد احمد شفیق

۰۸ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۱ کد : ۱۹۰۲۰۱۱ سرخط اخبار

تحقیق درباره فساد سیاسی و مالی احمد شفیق و اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر در عصر امروز از آخرین اخبار این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دستگاه قضایی مصر یک قاضی را مامور کرد تا به اتهامات احمد شفیق نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور مبنی بر فساد مالی و سیاسی رسیدگی کند.

فساد سیاسی و مالی احمد شفیق به زمان تصدی وزارت هوانوردی و ریاست یکی از انجمنهای مصری در دهه 80 باز می گردد که وی اراضی را به پسران حسنی مبار ک اختصاص داده بود.

نقش احمد شفیق در حادثه حمله اوباش شترسوار در زمانی که وی آخرین نخست وزیر رژیم حسنی مبارک بود، از دیگر اتهامات وی به شمار می رود.

این در حالی است که طبق نتایج غیر رسمی انتخابات ریاست جمهوری مصر احمد شفیق به عنوان یکی از نامزدهای انتخاباتی توانست به عنوان یکی از دو نامزد مهم به دور دوم انتخابات راه یابد.

از سوی دیگر الیوم السابع گزارش داد که شماری از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر درباره نتایج انتخابات به کمیته عالی انتخابات هشدار دادند و عدم برگزاری دور دوم انتخابات را خواستار شدند.

"حاتم بگاتو" دبیرکل کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که این کمیته به شکایات احمد شفیق، عبدالمنعم ابوالفتوح، حمدین صباحی و عمرو موسی رسیدگی خواهد کرد.

خبر دیگر اینکه "فاروق سلطان" رئیس کمیته اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر اظهار داشت که نتایج رسمی این انتخابات بعد از ظهر امروز اعلام شود.



نظر شما :